SW 1.9 jtd, storing inspuitsysteem

Discussie en vraagbaak over Lybra
SWElena

Re: SW 1.9 jtd, storing inspuitsysteem

Unread post by SWElena »

Inmiddels is dit probleem opgelost: gescheurde slang van de overboostklep. :) Kostprijs, een fractie van wat het installeren van een gereviseerde turbo zou gekost hebben... :)-D . De auto rijdt nu -gelukkig- weer normaal.
Inmiddels heeft de SW mij wel getrakteerd op enkele kleine elektrische probleempjes (misschien door het lange stilstaan in de koude...), zijnde een glijstift van één van de ramen achter -maar gelukkig bestaat daarvoor een goede "how to"... ;) ; een kapotte schakelaar voor de achterklep (schakelaar ligt er los in) en een ruitenwisser achter die niet meer kan worden uitgezet (maar daarover open ik wel een nieuw topic ). Ach, een mens zou anders haast vergeten dat hij een auto heeft zeker? ;)
de Wit

Unread post by de Wit »

De schakelaar van de achterklep is met wat knutselwerk prima zelf te doen als je de posts van @tse leest ;-) . De ruitewisser achter klinkt als vervuiling. even de motor uitbouwen en goed schoonmaken / opnieuw smeren en de contacten reinigen. Ook een kabelbreuk kan voor uitdagingen zorgen... Ons loedertje had ook een paar dagen last van een ruitewisser met eigen wil en na reinigen contacten heeft ze tot dusver geen kuren meer gehad...

Mooi dat je de oplossing van je storing nog hebt gepost ;-) .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
SWElena

Unread post by SWElena »

Bedankt voor de tip, volgend weekend tracht ik de schakelaar van de achterklep uit te bouwen om eens te zien wat er mis mee is, ik probeer meteen ook de ruitenwisser eens te bekijken. Samen met de installatie van een loudlink zal ik wel even in de weer zijn denk ik zo :) .

Groeten
de Wit

Unread post by de Wit »

Zal mij benieuwen hoe je de loudlink bevalt. Ik twijfel nog steeds omdat ik via de FM-zender in mijn mobiel MP3's afspeel via het ICS ... Als de geluidskwaliteit net zo goed is als de cd-wisselaar dan wil ik er ook wel een ;-) .

SWElena

Unread post by SWElena »

de Wit Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal mij benieuwen hoe je de loudlink bevalt. Ik
> twijfel nog steeds omdat ik via de FM-zender in
> mijn mobiel MP3's afspeel via het ICS ... Als de
> geluidskwaliteit net zo goed is als de
> cd-wisselaar dan wil ik er ook wel een ;-) .

Ok het past niet meer bij dit topic (waarvoor excuus), maar uit beleefdheid reageer ik toch even ;) . Heb dit weekend de Loudlink ingebouwd.
Wat het inbouwen betreft: kinderspel :). Bij mijn Lybra SW enkel de twee schroeven van het afdekpaneel van de navi en cd-speler losdraaien, vervolgens zie je onmiddellijk de juiste kabels liggen. Heb dan een gat (ca. 1,5cm) geboord in de achterzijde van het opbergvakje voor CD's, de 3 aansluitingen hierdoor gewurmd, twee stripjes klittenband onderaan de loudlink et voilà: mooi weggewerkt, zonder beschadiging prijkt boven de navi-unit een niet-losliggende 8-giga harde schijf X(.
Wat de bediening betreft: van zodra het contact werd aangezet las de loudlink de geheugenkaart, zelfde als de CD-speler. Selecteren van een volgende track gaat gewoon via de bediening aan het stuur, zonder haperen en even vlug (vlugger?) als met de CD-wisselaar. Geluidskwaliteit lijkt mij even goed te zijn, behalve dan dat je de vervelende doorslaande CD's niet meer hebt. En dan is er uiteraard nog het voordeel van de opslagcapaciteit :) .
Enige nadeel is dat het scherm van het ICS de titel van de gespeelde mp3's niet weergeeft, maar goed, dat weegt mijns inziens niet op tegen de voordelen. Er is natuurlijk ook de kostprijs...
Wat mij betreft een echte aanrader dus.

On topic: de gescheurde slang van de turbo was zonder enige twijfel de oorzaak van de beroerde prestaties, nu rijdt de auto weer naar behoren: vlot, veilig en met oh zo veel comfort B)
de Wit

Unread post by de Wit »

Bedankt voor je antwoord!

Post Reply

Return to “NL45 Lybra”