De rode indicator van het inspuitsysteem gaat steevast branden als ik op de autosnelweg in 5[sup]e[/sup] versnelling boven de 135km./u. ga (m.i. ergens rond de 3000omw./min.?). De motor gaat vervolgens in noodloop. Wanneer -door het ingaan van de noodloop met uitgeschakelde turbo- wordt verder gereden blijft het lampje verder branden. (De auto loopt op dat ogenblik uiteraard voor geen meter meer en ik probeer ook altijd zo spoedig mogelijk te stoppen wanneer dit zich voordoet. Ik lok het verschijnsel ook niet nodeloos uit, maar voor inhaalbewegingen op de autosnelweg is dit geen sinecure) Het uitschakelen van de motor verandert hier niets aan, lampje blijft branden. Het gaat slechts uit wanneer -na de motor enkele seconden niet te laten draaien- in eerste versnelling fel wordt geaccelereerd, waarbij de turbo "er opnieuw bij komt" en het lampje dooft. Ik heb de auto reeds aan de OBD-diagnosecomputer gehangen, maar deze geeft geen enkele fout weer, ook niet wanneer met het diagnoseapparaat wordt gereden om bij 135km/u de melding "storing in inspuitsysteem" te doen verschijnen. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand van jullie een suggestie zou hebben van de mogelijke oorzaak van dit probleem of dit probleem zelf reeds heeft ervaren?
Ik heb reeds een en ander opgezocht, op dit forum en op fora over de Alfa 156 over de meest voorkomende storingen bij de Fiat 1.9 jtd's maar kon hieruit niet echt opmaken in welke richting ik zou moeten denken. Het lijkt me bv. dat een defecte EGR-klep zich op een andere wijze manifesteert. LMM's blijken slechts zelden kapot te gaan vanaf de euro-3 modellen. De turbo zelf lijkt normaal te functioneren. Overboostklep? Injectoren? MAP-sensor? :S Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties!