de bus die je aan de achterkant gelast hebt is aan de lange kant vanonder.
nu heb ik zelf even geen foto's bij de hand, maar op het net vond ik deze pagina
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 472,page=2
hier zie je vanaf allerlei standpunten het subframe.
flip
mooi laswerk van je
Subframe
Re: Subframe
Hoi Flip,
Ja ik weet het , bussen moeten nog mooi schuin afgeslepen worden, maar daar had ik net even geen zin meer in, morgen middag word dat nog netjes gemaakt en dan stralen ,chooperen en poedercoaten.
Die pagina heb ik ook al eens bekeken en is van David ziet ook keurig uit alleen de bewerking die hij heeft gedaan is anders,maar wel mooi.
Bedankt voor de moeite die je voor mij gedaan hebt.
Gr.Peter.S
Ja ik weet het , bussen moeten nog mooi schuin afgeslepen worden, maar daar had ik net even geen zin meer in, morgen middag word dat nog netjes gemaakt en dan stralen ,chooperen en poedercoaten.
Die pagina heb ik ook al eens bekeken en is van David ziet ook keurig uit alleen de bewerking die hij heeft gedaan is anders,maar wel mooi.
Bedankt voor de moeite die je voor mij gedaan hebt.
Gr.Peter.S
-
In ieder geval onder gaten boren waardoor evt. prut en vocht eruit kan. Standaard zijn de armen achter de wielen van boven open(sleufgat) en onder dicht en dat is het begin van veel ellende. Sleufgat bovenin is waarschijnlijk bij de produktie gebruikt voor het positioneren in de lasmal.
Ik heb er overvloedig tectyl in gespoten en een paar dagen lang elke dag het frame een stuk gedraaid zodat het overal komt.
Buitenzijde stralen Schooperen, (de uitvinder van het systeem heette Schoop) Daarna een olie en benzine bestendige laklaag.
Ik heb er overvloedig tectyl in gespoten en een paar dagen lang elke dag het frame een stuk gedraaid zodat het overal komt.
Buitenzijde stralen Schooperen, (de uitvinder van het systeem heette Schoop) Daarna een olie en benzine bestendige laklaag.
-
Die KTL behandeling heb ik gedaan bij: www.autobeitserij.nl. Op de site zie je de verschillende stappen die ondernomen worden. Ik wou iets anders proberen dan poedercoaten, en heb dus voor deze oplossing gekozen. Of het een goede investering was moet de tijd leren. Voordeel is wel dat ook de binnenkant beschermd is tegen roest. De binnenkant van het subframe heb ik daarna nog ingespoten met RX7. Een antiroest/conserverings middel speciaal voor holle ruimten. Het subframe zelf heb ik daarna nog met amberkleurig Tectyl ingesmeerd.
Groeten, David
Groeten, David
Lancia Fulvia Coupe 1969 & 1967
Alle onderdelen subframe klaar, alleen het klein materiaal nog verzinken, voor het weer inelkaar gezet kan worden, ziet goed uit....wie nieuw....
- Attachments
-
- dsc00682.jpg (141.51 KiB) Viewed 302 times
-
- dsc00683.jpg (142.61 KiB) Viewed 302 times