Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de automarkt. Op zoek naar een kleinere, zuinige auto, maar mijn oog wil ook wat. Ik heb een voorkeur voor Italiaanse auto's. Heb nu een Alfa 147 1.9 JTD en voor deze ook een dito auto gehad. Mijn Alfa is , vind ik dan , een genot om in te rijden. Motorisch gezien dan. Het is een pittig ding en kan enorm op de snelweg blazen. Daarnaast is deze van binnen ook nog een beauty, lederen bekleding , geweldige muziekinstallatie..en alles zit er op en aan. Maar ja, ook hier heb ik hier de welbekende euvels gehad die de Alfa schijnbaar standaard schijnt te hebben. Draagarmen, electronica die vaak piept ( gelukkig raak ik hier na een aantal jaar niet meer van de stress) en lampen die ik om de haverklap moet vervangen. Mijn garage heeft gewoon een vette winstuitkering van mij gehad ieder jaar

In mijn speurtocht op het internet viel mijn oog op de Lancia Ypsolon 1.2. Ben gisteren bij de garage geweest en eigenlijks werd ik op slag verliefd ( zoverre je dat op een auto kunt zijn) Ondanks mijn roze wolk wil ik ook wel even verstandelijk te werk gaan, want ik heb het ook wel een beetje gehad met draagarmen en andere euvels die typisch Italiaans zijn. Er moet natuurlijk wel een beetje een gezonde balans zijn .
Mijn vraag is dan ook of jullie mij " neutrale" adviezen kunnen geven waar ik tegen aan zou kunnen lopen. Of wat typerend voor deze Lancia Ypsolon is. De verkoper liet mij na ons gesprek ook een Golf 1.6 16 V zien, wat ook een mooie auto is, maar in mijn beleving voor echt Duitse degelijkheid staat( wellicht minder kosten qua onderhoud waar ik tegen aan zou lopen).
Hoe veel km zou ik gem met een benzine motor voor de Ypsolon kunnen rijden? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes