Fulvia Berlina S2: wordt aan gewerkt

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Berry

Re: Fulvia Berlina S2: wordt aan gewerkt

Unread post by Berry »

Door die bus ben ik nooit aan mijn Fulvia toegekomen! Die andere motor in de bus maken was echt een leuk project. Inmiddels heb ik hem verkocht maar dat ding reed echt als de brandweer. Maar drie hobby auto´s werd echt teveel. Dus ik heb nu een nieuwere bus waar we mee op vakantie gaan. En daardoor weer eens tijd over om mijn Fulvia op de weg te krijgen, want dat wordt echt hoog tijd. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het ook weer reed, zo lang staat ie al stil.

Groeten,

Berry
Koos

Re: Fulvia Berlina S2: wordt aan gewerkt, remklauw bouten gezocht

Unread post by Koos »

moet nog even kijken ,maar ik denk dat ik nog wel nette bouten voor je heb
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Berry

Unread post by Berry »

Hoi Koos,

Dat zou heel mooi zijn want ik ben gisteren nog op zoek geweest naar een goede kwaliteit UNF bout en dat viel nog niet mee. Laat nog maar weten als je er nog een paar vindt, daar komen we vast wel uit.

Groetjes,

Berry
Koen

Unread post by Koen »

Tx, 't was gewoon uit nieuwsgierigheid ;) .
Misschien had je een andere 'classic' bus gekocht.
Of terug met de tent.... :D

Veel restauratiegenot. Komt vast wel in orde, gezien je kennis en ervaring met die VW-bus !

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Hein Reedijk

Unread post by Hein Reedijk »

Ik denk dat Cavallito ze ook nog wel kan leveren, je kunt het allicht vragen. Een stuur-moer hadden ze in ieder geval vlot voor mij.
Koos

Unread post by Koos »

heb je een pb gestuurd,
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Berry

Unread post by Berry »

Hoi Koos,

Ik heb de bouten al binnen, ziet er goed uit dus erg bedankt voor je hulp!

Groeten,

Berry
Berry

Unread post by Berry »

Even een korte update. De linkerkant van mijn berlina is nu helemaal gelast, tijd dus om de auto om te draaien in de garage en met de andere kant te beginnen. Het leek er even op dat deze kant wel wat beter zou zijn. Niet dus, ook hier was genoeg geprutst om de auto snel voor de verkoop klaar te maken. In plaats van de roest weg te slijpen is er snel een plaatje overheen gelast en met genoeg plamuur weer glad gezet. Ach, we zullen maar denken dat hiermee de auto in ieder geval weer toonbaar is gemaakt en dat deze anders maar op de sloop terecht was gekomen. Ik ga toch meer voor de langere termijn en heb de dorpel ook aan de rechterzijde verwijderd. Inmiddels heb ik hier alle roestige delen weggeslepen en ben met vervanging begonnen. Er zit alweer een nieuwe rand aan de binnendorpel, nu eerst het ophangpunt van het subframe aanpakken. Hier zit nog een soort bakje tegenaan, dit is vrijwel geheel weggeroest dus daar zal ik een nieuwe voor moeten maken. Ook zal ik een aantal nieuwe krikpunten moeten maken want ik denk niet dat dit stukje plaatwerk nog ergens verkrijgbaar is.

Voor meer foto´s: http://bvb.punt.nl/?gr=796096

En in de bijlage het resultaat van een middagje slijpen! Goed voornemen voor 2012: de berlina rijdend maken!

Berry
Attachments
fulvia berlina sill 5.jpg
fulvia berlina sill 5.jpg (56.42 KiB) Viewed 313 times
Koos

Unread post by Koos »

Komt mij heel bekend voor,dit alles heb ik een paar jaar geleden ook gedaan bij mijn berliner.
Mooie site hou je bij ,geweldig
Berry

Unread post by Berry »

Het is veel te koud in de garage om aan de auto te werken! Daarom heb ik binnen aan de keukentafel de remklauwen en hoofdremcilinder gereviseerd. En inmiddels heb ik nog veel reparaties aan de rechterkant uitgevoerd.

De vorige eigenaar heeft de mechanische brandstofpomp omzeild en alleen een elektrische pomp van een Mitsubishi (!) in de motorruimte gemonteerd. Hij liep er in het verleden goed op, maar het ziet er alleen niet echt goed uit. Ik wil dus een meer standaard elektrische brandstof pomp en filter/regulator in de motorruimte installeren. Echter, de handleiding zegt dat de elektrische pomp in de buurt van de tank moet worden gemonteerd en niet gemonteerd moet worden in de motorruimte. Welke opzet is het beste? Of moet ik wel de mechanische pomp gebruiken, samen met de elektrische pomp ergens achterin?

Verder lekt de versnellingsbak geen olie meer want die is er in 10 jaar allemaal uitgelopen! Hoeveel olie gaat er in zodat ik weet hoeveel ik moet kopen?

Alvast bedankt voor alle tips!

Berry
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”