Ervaring met banden?
-
Re: Ervaring met banden?
Yep, Michelin Energy Saver !!!
Zoals hier ook al werd aangehaald is de bandenkeuze iets wat sterk beantwoordt aan persoonlijke voorkeur...
Op mijn SW liggen nu Michelin Energy Savers vooraan en Continental EcoContact 3's achteraan (zo heb ik de auto gekocht). Persoonlijk verkies ik al enkele jaren de Vredestein Sportrac 3 in dit segment. Daarmee heb ik jaren (ca. 50d. km) gereden met mijn Alfa 164, enige nadeel was het rolgeluid en de iets hogere rolweerstand (verbruik). Grip en remvermogen op zowel nat als droog wegdek waren dan weer super, wat voor mij heel belangrijk is. Ook de prijs was heel correct in vergelijking met een vergelijkbare Conti-Dunlop-Pirelli-Michelin-band. In vergelijkende testen (zie bv. Adac) komt deze band ook meestal op een behoorlijke plaats uit.
Maar..., zoals reeds gezegd, het is een kwestie van smaak en veel hangt af van de wijze waarop de auto gereden wordt. En eigenlijk stel ik vast dat de Michelins mij de afgelopen maanden aangenaam verrast hebben qua grip en remvermogen.
Blijft een moeilijke keuze dit :S
Op mijn SW liggen nu Michelin Energy Savers vooraan en Continental EcoContact 3's achteraan (zo heb ik de auto gekocht). Persoonlijk verkies ik al enkele jaren de Vredestein Sportrac 3 in dit segment. Daarmee heb ik jaren (ca. 50d. km) gereden met mijn Alfa 164, enige nadeel was het rolgeluid en de iets hogere rolweerstand (verbruik). Grip en remvermogen op zowel nat als droog wegdek waren dan weer super, wat voor mij heel belangrijk is. Ook de prijs was heel correct in vergelijking met een vergelijkbare Conti-Dunlop-Pirelli-Michelin-band. In vergelijkende testen (zie bv. Adac) komt deze band ook meestal op een behoorlijke plaats uit.
Maar..., zoals reeds gezegd, het is een kwestie van smaak en veel hangt af van de wijze waarop de auto gereden wordt. En eigenlijk stel ik vast dat de Michelins mij de afgelopen maanden aangenaam verrast hebben qua grip en remvermogen.

Blijft een moeilijke keuze dit :S
Wat Vredesteins betreft: het is alweer pakweg een kleine 15 jaar geleden maar ik heb het toen 2x gehad dat een Vredestein band heel snel tordaal vervormde waardoor die binnen het jaar al vervangen moest worden omdat ik constant off the road -like stuiterde op de snelweg, gepaard gaande aan onregelmatige maar enorme slijtage. Ik dacht aan een exemplarisch probleem maar een paar jaar later weer hetzelfde met een andere nieuwe Vredestein, het enige merk waarmee ik ooit dit soort problemen heb gehad. En ondanks overduidelijk een fabricagefout - garantie ho maar. Sindsdien heb ik dit vaderlandse product nooit meer genomen - kennelijk is de kwaliteit verre van constant (althans dat was toen, misschien is het inmiddels beter, maar ik neem de gok niet meer).
Michelin4ever!
Michelin4ever!
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
heb onder de meeste auto's met pirelli's gereden en ook onder de lybra weer na de Michelin energey savers van de vorige eigenaar.
P6 cinturato 91V, perfect! Veel minder geluid en erg goede wegligging
gr. Edwin
P6 cinturato 91V, perfect! Veel minder geluid en erg goede wegligging
gr. Edwin
Heb ook de Michelin energy savers er onder zetten, maar ze hebben inderdaan 0,2 tot 0,3 bar boven de opgegeven bandenspanning nodig, anders lijkt het een beetje alsof je met lekke banden stuurt...
Ik vond zelf de oude Michelin energy's (dus zonder 'saver') nog iets beter bij de auto passen (met name betere rechtuitstabiliteit), maar ja, daar schieten we weinig mee op, want die zijn volgens mij inmiddels uit productie.
Rembrandt
Ik vond zelf de oude Michelin energy's (dus zonder 'saver') nog iets beter bij de auto passen (met name betere rechtuitstabiliteit), maar ja, daar schieten we weinig mee op, want die zijn volgens mij inmiddels uit productie.
Rembrandt
Na enig wikken en wegen wordt het de dunlop sp sport 01 in 195/65/15.... scoort eigenlijk op alle disciplines goed en de prijs is redelijk!
A.s. donderdag worden ze gemonteerd zodat we over 2 weken met een gerust hart op vakantie kunnen. (1600 km heen en 1600 km terug)
Heb nu al zin om met deze heerlijke auto op vakantie te gaan.
Bedankt voor de tips en het meedenken!
Groet Werner
A.s. donderdag worden ze gemonteerd zodat we over 2 weken met een gerust hart op vakantie kunnen. (1600 km heen en 1600 km terug)
Heb nu al zin om met deze heerlijke auto op vakantie te gaan.
Bedankt voor de tips en het meedenken!
Groet Werner
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001