minder trekkracht

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
mickey

minder trekkracht

Unread post by mickey »

Hallo forumleden, weer eens een vraag die ik niet zelf kan beantwoorden.
Zoals enkele van jullie weten heb ik een bella Kappa 2.0 aut. 1998 in goede conditie. Nu pas 161.000 km op de teller.
Echter het bleek dat de vacuum voor de acceleratiepomp niet goed werkte. Sinds kort weer oke. Zat lek in de slangaansluiting. Het lijkt nu echter dat soms de pk's niet aanwezig zijn bij vooral warme motor. Ze wil dan niet echt doortrekken in het lage toerenbereik. Soms echter ook weer wel??!! Er zijn geen vreemde zaken te horen of te zien. Motor loopt als een zonnetje en automaat schakeld boterzacht. Nieuwe olie + filters en geen vervuiling te bespeuren. Gem. verbruik 1 op 10,5
In de stand S gaat ze als de brandweer en is er geen verlies in trekkracht te bespeuren. Wat kan dit zijn??
Ps. de wagen heeft enkele jaren stil gestaan voordat ik haar kocht met km-stand 142.000.
Voor de liefhebbers even een fotootje toegevoegd!

greets, Mickey
Attachments
lancia 1.jpg
lancia 1.jpg (97.29 KiB) Viewed 448 times
Space

Re: minder trekkracht

Unread post by Space »

Zet er maar eens een andere of nieuwe LMM op en hij gaat weer als ene speer! (kost wel wat....) (td)
http://www.twthieme.nl/Alfa-Romeo-Various-LMM-LHM.html
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
mickey

Unread post by mickey »

Dank Space! Ik heb alvast een oproep geplaatst op het forum of iemand er mogelijk een heeft liggen.(tu)
Weet jij of iemand anders of er meer autotypes zijn die dezelfde LMM gebruiken? (bijv. Alfa - Volkswagen V5 - Volvo of anderen?)

groet, Mickey!tt!
Edno Bommel

Unread post by Edno Bommel »

Een nwe kost 95.- valt best mee vindt ik... kijk eens op de link is wel uit duitsland maar ik bestel altijd hier en heb nooit problemen...!!!!!!!!!!!!

LMM
mickey

Unread post by mickey »

Hallo allen, ik heb de LMM vervangen voor een jong exemplaar en de trekkracht is weer vanouds!! Prima oplossing dus!
Dank en tot het volgende..........
Mickey
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”