2000HF coupe stoelen en tapijtset

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Dino1970

2000HF coupe stoelen en tapijtset

Unread post by Dino1970 »

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, maar al jaren Lancia liefhebber en in bezit van een mooie 2000 HF coupe.

Deze heeft wat uitgezakte voorstoelen, wil ze eigenlijk opvullen o.i.d. Heeft iemand een tip, zijn er bijvoorbeeld de basisvormen van het zitvlak in schuimrubber ergens te vinden, of is dat na te maken?

Mijn tapijtenset is een soort van grasgroen, maar er ontbreekt een mat. Heeft iemand een tip voor een adres waar je dit kunt laten maken?

Dank alvast!
Dion
Bert Ewalds

Re: 2000HF coupe stoelen en tapijtset

Unread post by Bert Ewalds »

Ik ben momenteel ook met de stoelen van een Flavia coupe bezig

als eerste heb ik de bekleding gereinigd met een speciale leerzeep, heel licht vochtig en meteen met microvezeldoeken de zeep weer opnemen en de bekleding meteen droogwrijven, dat geeft een verbluffend resultaat.
Op aanraden van de fa BCX die in nederland de leerbehandelingsproducten van het duitse colourlock vertegenwoordigd, heb ik de zittingen helemaal laten restaureren bij de fa Heyman in Zwolle, die vinden het geen probleem om het oude leer er weer op te zetten
Dit is niet echt goedkoop, maar het resultaat is erg mooi.
Momenteel heb ik de scheuren in de rugleuningen opgevuld met leerplamuur, die maakt colourlock voor je op kleur als je een staaltje van het leer onder uit de stoel snijdt.daar zitten een aantal overtollige stukjes
Daarna heb ik de stoelen bewerkt met leather softener
Momenteel staat dat een aantal weken in te trekken, en daarna ga ik ze met kleurpasta terug op kleur brengen
bijgaande foto's zijn de zitting vooraf en na leerreiniging en reparatie door de genoemde stoffeerder.
Voor de Flavia zijn geen standaard stoelvullingen te krijgen, zoals bijvoorbeeld voor een MG-B
Daar heb ik et klusje zelf gedaan, maar dan heb je een voorgevormd stuk schuimrubber.
Succes er mee

Bert
Attachments
stoelen2lr.jpg
stoelen2lr.jpg (122.45 KiB) Viewed 211 times
stoelen0lr.jpg
stoelen0lr.jpg (119.22 KiB) Viewed 211 times
Koos

Re: 2000HF coupe stoelen en tapijtset

Unread post by Koos »

He Bert ,dit is een hele klus geweest,maar het resultaat mag er zijn .
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”