Hallo,
Nog bedankt voor de tips over de motorkap. Hij gaat nu weer normaal open.
Ik heb een vraagje. Ik hoorde een soort van gepiep bij het stationair draaien van mijn Fulvia Coupé. Als je voor de auto staat en onder de kap kijkt zie je aan de linker kant een soort van motorsteun (een triangelvormige steun met 4 bouten bevestigd aan het motorblok en aan het uiteinde een bout). In eerste instantie dacht ik dat deze los zat. Nu heb ik de bout losgedraaid en lijkt het erop dat deze 'steun' niet vast zit (en hoort te zitten) op het subframe, maar er alleen maar op rust. Aan de onderkant van de bout zit een rubber, deze rubber rust op het subframe en bij aandraaien van de bout zorgt dit voor balans (?). Bij het koud stationair draaien is het blok wat meer in beweging, en het lijkt erop dat het gepiep van de rubber afkomstig is.
Weten jullie me hier meer over te vertellen?
Alvast bedankt!
Quincy
motorsteun?
Re: motorsteun?
Die motorsteun moet net aan staan. Een sigaretten vloeitje moet er nog net tussen passen.
Muzikale uitingen als gepiep, gehis, getsjilp zijn vaak het gevolg van het aanzuigen van valse lucht via een lek carburateur rubber.
Je kunt eens kijken of het geluid verandert als je de toeter van het luchtfilter omhoog trekt.
Onder het luchtfilterhuis zit een steun. Als daar speling op zit omdat bijvoorbeeld de bevestiging aan de onderkant gaar is hangen de carbs aan het rubber. Dat gaat dan kapot.
Muzikale uitingen als gepiep, gehis, getsjilp zijn vaak het gevolg van het aanzuigen van valse lucht via een lek carburateur rubber.
Je kunt eens kijken of het geluid verandert als je de toeter van het luchtfilter omhoog trekt.
Onder het luchtfilterhuis zit een steun. Als daar speling op zit omdat bijvoorbeeld de bevestiging aan de onderkant gaar is hangen de carbs aan het rubber. Dat gaat dan kapot.
-
Bedankt voor de tip!
Ik heb de bout nu veel te vast aangedraaid (zo zat hij ook overigens). Wat is het belang van de kleine speling?
Ik heb de bout nu veel te vast aangedraaid (zo zat hij ook overigens). Wat is het belang van de kleine speling?
Ik zou niet van speling willen spreken. Het was maar om duidelijk te maken dat er geen kracht op moet staan.
-
> Muzikale uitingen als gepiep, gehis, getsjilp zijn
> vaak het gevolg van het aanzuigen van valse lucht
> via een lek carburateur rubber.
> Je kunt eens kijken of het geluid verandert als je
> de toeter van het luchtfilter omhoog trekt.
> Onder het luchtfilterhuis zit een steun. Als daar
> speling op zit omdat bijvoorbeeld de bevestiging
> aan de onderkant gaar is hangen de carbs aan het
> rubber. Dat gaat dan kapot.
Dat wordt dus dit - zie foto. Op eBay een NOS filterhuissteun gevonden, met het label er nog aan, en de rubber was nog niet "door" - de barstjes daarin met Bison vloeibaar rubber gelijmd. Dat kan 120 graden C hebben volgens de blister. Alles zit weer muurvast; proefrit ging perfect, meteen alles nog een laatste fractie nagetrokken. Ik was er net op tijd bij!
> vaak het gevolg van het aanzuigen van valse lucht
> via een lek carburateur rubber.
> Je kunt eens kijken of het geluid verandert als je
> de toeter van het luchtfilter omhoog trekt.
> Onder het luchtfilterhuis zit een steun. Als daar
> speling op zit omdat bijvoorbeeld de bevestiging
> aan de onderkant gaar is hangen de carbs aan het
> rubber. Dat gaat dan kapot.
Dat wordt dus dit - zie foto. Op eBay een NOS filterhuissteun gevonden, met het label er nog aan, en de rubber was nog niet "door" - de barstjes daarin met Bison vloeibaar rubber gelijmd. Dat kan 120 graden C hebben volgens de blister. Alles zit weer muurvast; proefrit ging perfect, meteen alles nog een laatste fractie nagetrokken. Ik was er net op tijd bij!
- Attachments
-
- img_0934.jpg (28.12 KiB) Viewed 409 times