Goedendag Lancisti;
Ik was gisteravond even onder de kap ,van mijn Lybra SW 1.8 LPG-G3 uit 2002 aan het kijken,en toen viel me iets op.
Wat me opviel was dat de sensor in de cilinderkop(blauw en twee aansluitcontacten) niet voorzien was van bedrading.
Vreemd omdat op die sensor twee platte aansluitingen zitten, waar je van die platte stekkers op kan schuiven.
Op deze sensor hoort toch iets aangesloten te zitten,of ben ik nu gek:S.
Als je voor het linkerspatscherm staat kijk je zo op de bewuste sensor....
Iemand enig idee hoe dit zou behoren te zitten,waar dus de aansluiting naar toe zou moeten lopen .
Het lijkt me niet dat de contactjes van die sensor ontbloot moeten blijven zitten...
Ciao
Sensor niet aangesloten??!!
Re: Sensor niet aangesloten??!!
Als je even een fototje maakt, wil ik wel voor je kijken ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Ciao Lancisti;
Ik heb eindelijk een foto kunnen maken van de sensor op de cilinderkop welke niet aangesloten is.
Hoop dat iemand mij kan vertellen waar deze voor dient en waar hij aangesloten hoort te zitten..
Ciao ciao
Ik heb eindelijk een foto kunnen maken van de sensor op de cilinderkop welke niet aangesloten is.
Hoop dat iemand mij kan vertellen waar deze voor dient en waar hij aangesloten hoort te zitten..
Ciao ciao
- Attachments
-
- herschaalde kopie van tazio divers 001.jpg (100.02 KiB) Viewed 382 times
-
- herschaalde kopie van tazio divers 004.jpg (53.75 KiB) Viewed 382 times
vreemd :S, ik heb ook een 1.8 sw uit 2002, maar bij mij ziet datzelfde "hoekje" er toch duidelijk anders uit !!??
de sensor op jouw foto kan ik uberhaupt niet vinden .... ??
de sensor op mijn foto zit in het thermostaathuis en zal dus een temp-sensor zijn, wrs van het motormanagement
waarschijnlijk heeft het feit dat de sensor bij jou niet meer is aangesloten te maken met de gas-installatie, maar zeker weten doe ik dat ook niet
de sensor op jouw foto kan ik uberhaupt niet vinden .... ??
de sensor op mijn foto zit in het thermostaathuis en zal dus een temp-sensor zijn, wrs van het motormanagement
waarschijnlijk heeft het feit dat de sensor bij jou niet meer is aangesloten te maken met de gas-installatie, maar zeker weten doe ik dat ook niet
- Attachments
-
- sensor1.jpg (84.61 KiB) Viewed 382 times
-
- sensor2.jpg (93.88 KiB) Viewed 382 times
Hallo Koen;
Die sensor op de thermostaat is bij mij hetzelfde als bij jou.
Die andere sensor zit verder achter op de cilinderkop richting schutbord ...
Inderdaad vreemd,als jij die sensor niet hebt en ze zijn allebei van 2002,dan lijkt het wel of er een andere cilinderkop op zit...
Ciao
Die sensor op de thermostaat is bij mij hetzelfde als bij jou.
Die andere sensor zit verder achter op de cilinderkop richting schutbord ...
Inderdaad vreemd,als jij die sensor niet hebt en ze zijn allebei van 2002,dan lijkt het wel of er een andere cilinderkop op zit...
Ciao
sardo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die sensor op de thermostaat is bij mij hetzelfde als bij jou.
> Die andere sensor zit verder achter op de cilinderkop richting schutbord ...
> Inderdaad vreemd,als jij die sensor niet hebt en ze zijn allebei van 2002,dan lijkt het wel of er een andere cilinderkop op zit...
ik heb nog eens van onderuit gekeken en fototje gemaakt ( toch vrij vandaag en lancia staat lekker binnen
)
maar er is echt geen sensor te bekennen verder naar achteren op de cylinderkop
als ik goed naar jou fototje kijk heb je inderdaad een andere cylinderkop :S
die van mij is 100% zeker origineel en van aug 2002
Motortype M6 -1.8i 16V CF3 - type 839A7.000 - 839BXG1A ( vind je in ePER via je chassisnummer )
aanpassing ivm G3-gas-installatie ?? ; ouder type ??
-------------------------------------------------------
> Die sensor op de thermostaat is bij mij hetzelfde als bij jou.
> Die andere sensor zit verder achter op de cilinderkop richting schutbord ...
> Inderdaad vreemd,als jij die sensor niet hebt en ze zijn allebei van 2002,dan lijkt het wel of er een andere cilinderkop op zit...
ik heb nog eens van onderuit gekeken en fototje gemaakt ( toch vrij vandaag en lancia staat lekker binnen

maar er is echt geen sensor te bekennen verder naar achteren op de cylinderkop
als ik goed naar jou fototje kijk heb je inderdaad een andere cylinderkop :S
die van mij is 100% zeker origineel en van aug 2002
Motortype M6 -1.8i 16V CF3 - type 839A7.000 - 839BXG1A ( vind je in ePER via je chassisnummer )
aanpassing ivm G3-gas-installatie ?? ; ouder type ??
- Attachments
-
- sensor4.jpg (117.96 KiB) Viewed 382 times
-
- sensor3.jpg (47.35 KiB) Viewed 382 times
Hallo Koen;
Geloof het of niet
maar ik heb net onder de kap gekeken en in mijn onderhoudsboekje,ik heb exact hetzelfde motortype,de nummers zijn gelijk aan die van jou.:S...vaag he....
Dit zijn de nummers zoals die in het boekje van mij staan en ook onder de motorkap te vinden zijn...
Ciao;)
Geloof het of niet

Dit zijn de nummers zoals die in het boekje van mij staan en ook onder de motorkap te vinden zijn...
Ciao;)
Hallo Koen daar was ik weer;
Heb op www.mijngrossier.nl gekeken en het kenteken ingevuld,hier geeft hij net als eper 839A7.000,echter ik kwam erachter dat dit motornummer van 06-2001 tot 05-2002 gebruikt is.
Daarna ,na 05-2002 dus krijg je motornummer 839A9.000....
Mijn auto is van November 2002 ook een origineel nederlandse auto , maar kennelijk hebben we de motor die tot 05-2002 is ingebouwd in onze bolides.Erg veel zal er niet veranderd zijn denk ik ,misschien wel helemaal niets....
Apart verhaal he,maar check maar eens voor jezelf....
Op de foto die je hebt gemaakt van de sensor op de thermostaat,daar zie je rechts van die sensor een inbus zitten,van daaruit iets loodrecht naar beneden en daar zit bij mij de andere sensor die niet is aangesloten.
Wat een verhaal he...we gaan eruit komen hoor...hahahaha..
Ciao
Heb op www.mijngrossier.nl gekeken en het kenteken ingevuld,hier geeft hij net als eper 839A7.000,echter ik kwam erachter dat dit motornummer van 06-2001 tot 05-2002 gebruikt is.
Daarna ,na 05-2002 dus krijg je motornummer 839A9.000....
Mijn auto is van November 2002 ook een origineel nederlandse auto , maar kennelijk hebben we de motor die tot 05-2002 is ingebouwd in onze bolides.Erg veel zal er niet veranderd zijn denk ik ,misschien wel helemaal niets....
Apart verhaal he,maar check maar eens voor jezelf....
Op de foto die je hebt gemaakt van de sensor op de thermostaat,daar zie je rechts van die sensor een inbus zitten,van daaruit iets loodrecht naar beneden en daar zit bij mij de andere sensor die niet is aangesloten.
Wat een verhaal he...we gaan eruit komen hoor...hahahaha..
Ciao
volgens ePER is de bouwmaand van mijn intensa 06-2002 en heeft hij nog de 839.A7000 motor
De modelcode van ePER en van de fiat/lancia website ( VIP-service via NL-kenteken ) komt exact overeen
jouw auto is een maand of 3 jonger, je hebt dus of toch de nieuwere motor, of er is een andere cylinderkop opgekomen ( je schreef al dat hij eraf geweest is !!?? )
Die sensor is dan wellicht uberhaupt niet functioneel bij jouw motortype !?
Het zou nog kunnen dat als er 'af fabriek' een G3 gasinstallatie inzit er een ander type cylinderkop is gebruikt, daar weet ik het fijne niet van ....
iemand die dat weet .... of iemand die deze cylinderkop ook heeft .... ??
NB : mijngrossier zou ik niet primair geloven, volgens die database zou mijn lybra een sedan moeten zijn ....
succes met de zoektocht
De modelcode van ePER en van de fiat/lancia website ( VIP-service via NL-kenteken ) komt exact overeen
jouw auto is een maand of 3 jonger, je hebt dus of toch de nieuwere motor, of er is een andere cylinderkop opgekomen ( je schreef al dat hij eraf geweest is !!?? )
Die sensor is dan wellicht uberhaupt niet functioneel bij jouw motortype !?
Het zou nog kunnen dat als er 'af fabriek' een G3 gasinstallatie inzit er een ander type cylinderkop is gebruikt, daar weet ik het fijne niet van ....
iemand die dat weet .... of iemand die deze cylinderkop ook heeft .... ??
NB : mijngrossier zou ik niet primair geloven, volgens die database zou mijn lybra een sedan moeten zijn ....

succes met de zoektocht

Buon Giorno;
Ben vanmorgen toch maar even langs de lancia dealer gereden,omdat het sensor verhaal me toch dwars zat.:S
Vanmorgen een ervaren lybra monteur laten kijken van JP Auto Italia te Enschede,hij vroeg of de temperatuurmeter werkte,en dat deed die.
Ook hij zag geen losliggende kabels,hij gaf aan dat ik zeker dan een storingsmelding zou moeten hebben.
Alle stekkers t.b.v. koelwatertemperatuur waren aangesloten,dus dat was ok.
Conclusie van de monteur,de sensor was overbodig.....
n.b. De kop is in november gevlakt , ik heb ook even zitten denken dat er een andere kop op is gekomen,maar dat is niet het geval.
Bij deze wil ik een ieder bedanken voor hun reactie en suggesties.....
Groeten van..
Sardo

Ben vanmorgen toch maar even langs de lancia dealer gereden,omdat het sensor verhaal me toch dwars zat.:S
Vanmorgen een ervaren lybra monteur laten kijken van JP Auto Italia te Enschede,hij vroeg of de temperatuurmeter werkte,en dat deed die.
Ook hij zag geen losliggende kabels,hij gaf aan dat ik zeker dan een storingsmelding zou moeten hebben.
Alle stekkers t.b.v. koelwatertemperatuur waren aangesloten,dus dat was ok.
Conclusie van de monteur,de sensor was overbodig.....
n.b. De kop is in november gevlakt , ik heb ook even zitten denken dat er een andere kop op is gekomen,maar dat is niet het geval.
Bij deze wil ik een ieder bedanken voor hun reactie en suggesties.....
Groeten van..
Sardo