Vocht

Discussie en vraagbaak over Lybra
Alessandro Monni

Re: Vocht

Unread post by Alessandro Monni »

Auto's vanaf 2001 hebben een nieuwe software in de regeleenheid , ik heb ook even gekeken voor je naar de schrijven en het gaat om het servive news van Lancia nummer: 5030 1 021 RF

Succes erme!
Be

Unread post by Be »

Hoi Alessandro

Ik heb vandaag contact gehad met de Lancia dealer in Assen. En natuurlijk wist hij over dit probleem van niks. Mocht er een schrijven zijn geweest dan kon hij dat wel terug zien, volgens deze meneer zelfs van jaren terug, dus ben benieuwd! De afspraak is gemaakt en ik hou iedereen hier op de hoogte hoe het afloopt!

Gr Be
Be

Unread post by Be »

Ik heb de auto terug! Er was dus van alles aan de hand. Er is een update gedaan, rooster geplaatst en de opvang bak is een afvoer geplaatst. deze was op de één of andere manier dicht gegaan. De auto komt uit de lease en deze berijder was waarschijnlijk te beroerd om met de auto langs te gaan om het te verhelpen. Het tapijt heeft dus 8 jaar lang airco vocht mogen opzuigen om langzaam te verrotten. Ik raad iederéén met een lyb voor 2001, met condens problemen in de auto, dit even te checken! ook wij zaten met dat zelfde condens probleem. En Alessandro bedankt voor deze wereld tip!

Gr Be
Be

Unread post by Be »

Nog één keer dan! Het lijkt er op dat de problemen over zijn. De ruiten waren niet schoon te krijgen met vochtig weer! Nu beslaan de ramen wel, maar de aanjager kan ze nu schoon krijgen. een hele vooruitgang dus. Vind het alleen jammer dat de bediening van de aanjager niet toe laat dat de blower op de voorruit en tegelijk uit het dashbord kan blazen! Het is of de voorruit, of uit het dashbord! Jammer. De condens opvang van de airco was af fabriek dicht gelast! er is een gat in de bak geboord en daarna een slang gemonteerd.

ALS JE LAST HEBT VAN CONDENS OF SLECHTE ONTWASEMING! LAAT EVEN KIJKEN NAAR HET BOVENSTAANDE!

Je krijgt er een hoop lezier voor terug!
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Waar moet dat rooster bij achterbumper zich bevinden?
Zodat ik dus kan checken of die upgrade bij mijn Lybra reeds gebeurd is; ik heb em n.l. pas en nog niet echt vochtig weer meegemaakt uds kan niet echt oordelen of de mijne condensproblemen heeft mbt de ruiten.
De vloer is wel overal kurkdroog.
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

en werden die upgrades gratis door de dealer gedaan ?
DieselTDi

Unread post by DieselTDi »

Dickamerica Schreef:
-------------------------------------------------------
> en werden die upgrades gratis door de dealer
> gedaan ?

Sluit mij hierbij aan.
Mijn Lybra blijft ook beslagen, dacht al dat de airco kapot was, daar als je die aan zet, de ramen gewoon beslagen bleven.........
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
de Wit

Unread post by de Wit »

Wat bij het koude weer kan helpen is even het interieurfilter reinigen / vervangen en als je rotzooi hebt bij de afvoeropeningen onder bij het raam (dus onder de motorkap) dat weghalen. Voorruit en zijramen krijgen we bij onze Lybra toch redelijk snel ontwasemd na die 2 ingrepen, achterramen (opzij) blijven wel vochtig :( . We hebben onze climate control vrijwel altijd op auto en 20 graden ingesteld staan.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
ShortOnMyDo

Unread post by ShortOnMyDo »

Dickamerica Schreef:
-------------------------------------------------------
> en werden die upgrades gratis door de dealer
> gedaan ?

Toen de auto nog in zijn garantie periode zat heeft de Lancia dealer bericht gehad zoals boven staat beschreven. Vaak door de luiheid "over een jaar krijg ik toch een nieuwe gedrag" van veel lease rijders is dit bij veel Lybra's niet gebeurd helaas. Mijn upgrade heb ik laten doen en is door mij zelf betaald. De stoelen en bodem bekleding zijn verwijderd en de is in een droog cabine gezet. Daarna is de rest gebeurd. De auto beslaat wel maar gaat makkelijker weg. Ik vond het zeker de moeite waard voor zo'n auto. De kosten waren ongeveer 800€ omdat alles door en door zeiknat was. Ook is de isolatie laag vernieuwd, want die was in de jaren totaal vergaan tot pulp. de mijne komt dan ook uit de lease!
"de Wit" wrote: Wat bij het koude weer kan helpen is even het interieurfilter reinigen / vervangen en als je rotzooi hebt bij de afvoeropeningen onder bij het raam (dus onder de motorkap) dat weghalen. Voorruit en zijramen krijgen we bij onze Lybra toch redelijk snel ontwasemd na die 2 ingrepen, achterramen (opzij) blijven wel vochtig sad smiley . We hebben onze climate control vrijwel altijd op auto en 20 graden ingesteld staan.
Klopt! Maar ga maar eerst even kijken of het achter de voorstoelen nat is. In die van mij stond water. Dat allemaal door een fabrieks fout!
de Wit

Unread post by de Wit »

Gelukkig is het daar droog bij ons ;) . Wel zitten we regelmatig met 2 volwassenen en 2 kinderen in de auto en natte jassen / schoenen helpen niet mee om de boel droog te houden :D
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”