Vocht

Discussie en vraagbaak over Lybra
Be

Vocht

Unread post by Be »

Hallo

Bij het uitzuigen van de Lyb, een tijdje geleden kom ik er achter dat het achter de bestuurders stoel nog al vochtig bleek te zijn. Wat heet! Het sopt onder de vloer bedekking. Ik ben alle mogelijk heden na gegaan maar heb niks kunnen ontdekken waar dat water vandaan moet komen. Alle rubbers lijken ok. Verder is er niks nat (bekleding e.d.). Het afvoer slangetje van de airco is vervangen. De auto staat bij ons op een iets achterover hellende oprit. Het droogt wel weer op als het een tijdje droog is, maar na wat regen is de mat weer zeik. Misschien heeft één van jullie een idee waar dat water vandaan zou moeten komen. Ik hoor graag jullie mening

Gr Be
Alessandro

Re: Vocht

Unread post by Alessandro »

als tijdelijke oplossing kan je de lipjes op de bodemplaat even open buigen dan ben je sneller van de vocht af
Be

Unread post by Be »

Hallo Alessandro

Dat zou een hele stap vooruit zijn! Dan ben ik idd het meeste vocht kwijt. Bedankt voor je reply! Nu nog het 'waar vandaan' verhaal.

Gr Be
Be

Unread post by Be »

Hoi

Na wat rond snuffelen op het forum ben ik toch van plan de airco even goed na te gaan lopen. Ik heb de afvoer slang al laten vervangen. Omdat de auto wat achterover staat loopt het water, denk en hoop ik, van de condens bak naar achteren. Ik laat het jullie weten !

gr Be
peter

Unread post by peter »

Hallo

mijn lybra lekt ook voor en achter voor kan ik niet vinden maar achter zat het problem in,
de wielkast beschermplaat er even af en met de waterslang spuiten bij mij kwam het bij
de achterbank naar binnen waar je op zit vlak bij de deur heb ik dicht gekit .
hoop dat je hier wat aan heb sucses.

gr peter
Be

Unread post by Be »

Hoi Peter

Bedankt voor je reply. Ik ga er zeker wat mee doen. Als het zo is dan hoor je dat hier. Het idee dat er op die manier water in je auto kan komen, en je auto moet afkitten!! Hoop dat de heren bij FIAT auto hier van geleerd hebben voor de toekomst. Was je bank nat aan die kant? Want bij is dat niet het geval. Alles is kurk droog. Behalve de mat dan.

Gr Be
peter

Unread post by peter »

Hoi be

Nee de bank was niet nat hoop voor je dat je het kan vinden,
de auto van mij lekt nog van voren kan het niet vinden hoop hier op het
forum een antwoord te vinden.

gr peter
Be

Unread post by Be »

Nou

Het moet dus haast wel de airco zijn, of de condens bak dan. Een tijd gereden zonder airco en alles bleef mooi droog. Na een paar dagen de airco gebruikt te hebben is het weer raak. De slang is inmiddels aangepast, deze is iets langer gemaakt en heeft niks geholpen. De volgende stap zal het wegnemen van het dashbord zijn zodat ze er beter bij kunnen.

Gr Be
Alessandro

Unread post by Alessandro »

Nee niet doen....... helpt niet.....
Bij de Lancia dealer is er een schrijven dat de probleem moet oplossen .
Er moet een extra rooster geplaats worden achter de achterbumper, en er is een betere aircomodule.
De extra rooster is om de luchtdoorstoming door de auto te verbeteren zodat de vocht beter afgevoerd kan worden.

Cordiali saluti/groetjes Alessandro Monni
Be

Unread post by Be »

Hoi Alessandro

Je hebt met je reply van mij weer een gelukkig mens gemaakt. Dit zal een hoop werk schelen. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met een Lancia dealer om dit probleem te verhelpen. De auto is al van 2000 maar ben nog lang niet van plan hem weg te doen. Al begon ik er wel langzaam aan te denken! Zou er een nieuwe airco module in moeten? of zou ik ééntje bij een demontage bedrijf kunnen scoren? Je hebt met je reply mij i.i.g. een stuk verder geholpen. Bedankt!

Gr Be
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”