mijn multieriem piept soms. Verleden jaar is hij vervangen (15000 km terug).
Ik vind dat hij vrij slap aanvoelt, maar de spanners zijn toch zelfstellend of kan ik het wel handmatig afstellen?
gr. Percy
piepende multiriem
Re: piepende multiriem
Er zit 1 geleiderrol en 1 spanner (nummer 12) en die zal wel vast zitten.
Gr.Martin
Gr.Martin
- Attachments
-
- multiriem kappa.png (15.16 KiB) Viewed 238 times
hoi Martin, wat bedoel je met dat de geleiderrol vast zit? Is het te stellen? Gr Percy
Toen Martin vorig jaar mijn distributiesnaar aan het vernieuwen was ontdekte hij dat bij mij ook dat die rol zat "vastgebakken" met roest en vuil etc.
Hij heeft hem toen uit elkaar gehaald en weer gangbaar gemaakt en gesmeerd / ingespoten etc.etc.
Die geleiderol zorgt ervoor dat er "spanning" op de snaar blijft staan. Een nieuwe kan natuurlijk ook maar als je weet wat je doet werkt het zo ook prima.
Space
Hij heeft hem toen uit elkaar gehaald en weer gangbaar gemaakt en gesmeerd / ingespoten etc.etc.
Die geleiderol zorgt ervoor dat er "spanning" op de snaar blijft staan. Een nieuwe kan natuurlijk ook maar als je weet wat je doet werkt het zo ook prima.
Space
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Ok bedankt,
ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat kan zien.
gr. Percy
ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat kan zien.
gr. Percy
Sorry, geleiderol moet zijn spanner
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022