stuurstang verwijderen*** help***

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Toine

Re: stuurstang verwijderen*** help***

Unread post by Toine »

Hoi Walther,

Klopt de Alfa is er af....de gast die deze site voor mij een beetje bijhoudt, heeft hem er af gegooit. Komt er binnenkort weer op en ook het eindresultaat.

Toine
Henk Broekhuijsen

Re: de zag.

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Ha Bart, ik belangstelling voor een carb, 32mm revisie, ik had je een prive mailtje gestuurd via dit forum, alleen komt dat waarschijnlijk niet aan.
Kunnen mijn carbs mee, of moet ik eerst geweldig gaan sparen, groet Henk
Bart Verbeek

Revisie solex carburateurs

Unread post by Bart Verbeek »

Hey Henk

De revisie van de originele Solex-carbus wordt gedaan door een oudere kerel die zijn leven lang niets anders doet, in een dorpje in de buurt van Turijn. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar volgens Huib is het een crême de la crême revisie. De radiale speling van de asjes wordt ook bekeken, goeie pakkingset er tussen, de juiste nieuwe sproeiers, ultrasoon reinigen. Blijkbaar echt alles. Joost en Lot hadden de hunne laten doen en hun Fulv gaat als een speer! Prijsindicatie zit rond 500€. Is volgens mij nog steeds de helft van een nieuwe set Dellorto's.

Het enige probleem blijkt de Italiaanse posterijen te zijn; die vinden zijn huisje helemaal niet, dus je moet ze daar persoonlijk gaan droppen en hij stuurt ze terug (tenzij we nog in de buurt zijn, dan pikken we ze weer wel terug op! ). Wij gaan met de auto, dus een setje meer of minder speelt geen rol!

Huib weet misschien meer info, dus bij deze Huib, fire away: (:D

Voor af te spreken: ik zit de laatste tijd nogal regelmatig in het midden van Nederland, dus dat maakt het overhandigen van de carbs handiger voor jou! ;)

groetjes

Bart
Henk Broekhuijsen

Re: Revisie solex carburateurs

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Geweldig aanbod Bart.
Inderdaad zijn de Dellortos razend duur als je ze nog kunt vinden in 32mm.
De Solexjes liggen nu al klaar in de garage, ik hoor graag van jou waar en wanneer, afstand en tijd zijn geen probleem.
Nu nog een nieuwe ontsteking door Huib laten monteren en 123 alles weer goed voor de volgende 40 jaar, alvast bedankt Bart, groet uit Bantega, Henk
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

De 35 dellorto's zijn op, de 32 schijnt mee te vallen............
Joost J

Unread post by Joost J »

Oei, sorry Bart - vanwege verblijf in buitenland was het mij helemaal ontschoten te reageren..

De beste man bleek helemaal niet zo erg oud te zijn. Dat hij eigenlijk niet van oude auto's hield, was trouwens niet onze minste verbazing. Tijdens onze lunch aan de locale renbaan sprak hij nauwelijks over techniek, maar over de thema's in zijn leven: thuis, familie.. liefde.

Dat laatste is overduidelijk het magische ingredient, want de carbs kwamen helemaal piekfijn terug. Netjes ingepakt en volgens afgesproken prijs en tijd. En de Fulvia rijdt inderdaad weer als een speer! Voor wie gaat, heb ik nog wel een uitgebreidere foto-beschrijving. Wel aan te raden om van tevoren in het Italiaans te bellen en dag & uur af te stemmen.

Groeten,
Joost
Attachments
via superga 52.jpg
via superga 52.jpg (61.56 KiB) Viewed 312 times
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”