stuurstang verwijderen*** help***

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Toine

stuurstang verwijderen*** help***

Unread post by Toine »

Ik ben bezig met het verwijderen van alle onderdelen van onze Fulvia 1300 1968 (zie ook www.fulviarestauratie.nl de site die binnekort voorzien wordt van foto's). Nu wil ik het stuur verwijderen en de stuurstang....kan ik die vanuit de binnekant geheel verwijderen (het lijkt alsof de stuurstang middels een spline-as in het stuurhuis zit) of moet ik een andere werkvolgorde gebruiken.

Wie o wie kan mij antwoord geven??

Gr. Toine
Huib
Site Admin

Re: stuurstang verwijderen*** help***

Unread post by Huib »

Bedoel je de stuurstang dwz de stang tussen het stuurhuis en het hulpstuurhuis of de stuuras dwz de as die van het stuurwiel komt?

Die laatste zit met een canvas schijf aan een schuifstuk. Als je het borgboutje uit het schuifstuk haalt en een ruk geeft aan het stuur schiet de as er af.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Je moet wel het borgboutje er helemaal uit halen. Niet alleen maar een beetje oplossen. Ambitieus om direct een site te starten. Wordt vast een leuke coupe, maar je moet wel door een beetje schade heen.

Walter
Toine

Unread post by Toine »

Hoi Walther,

Klopt het is een ambitieus project....echter niet het eerste project. De Alfa die op de site staat is de 3e al die ik, samen met John, restaureer. Lancia is echter wel een onontgonnen gebied voor ons. Komt goed....en bedankt voor je reactie.
Toine

Unread post by Toine »

De hele stang moet eruit....hij gaat tzt naar de straler, dus moet hij helemaal kaal worden.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Die alfa moet ik nog vinden. Met ambitieus bedoelde ik de site(:P). Je zult zien hoe veel beter een lancia is doordacht. Alleen roest is de vijand maar na een goede restauratie wel goed weg te houden. Succes.

Walter
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Naajs!

Is het restaureren om in de collectie te vervoegen?
Of restaureren jullie om den brode of is jullie hobby gewoon restaureren en hebben jullie verder nix met die ouwe meuk? ;)
Blij dat die mooie rooie van marktplaats toch een goed gezinnetje heeft gevonden!

keep up the good work!

M'n zagatootje staat ook nog steeds in de stijgers. Letterlijk! ;)

Bart
Attachments
p2020143.jpg
p2020143.jpg (123.6 KiB) Viewed 476 times
w de buck

Unread post by w de buck »

hallo bart
het zijn wel mooie stijgers
"keep up the good work!" bart
Bart Verbeek

de zag.

Unread post by Bart Verbeek »

He Walter

Streefdoel is eind juni in de lak. (stoere woorden van de carrossier)
Zoals je ziet, moet er nog heel wat gebeuren daartegen,
maar voorlopig zit het tempo er goed in!

Begin volgende maand gaan de carbs naar het ouwe besje in Turijn (als er nog geinteresseerden zijn, er is nog plaats in de auto voor extra carbs) voor top-revisie en binnenkort zal Huib zich buigen over de versnellingsbak.
Dus moet ik stillekesaan een assemblagelijn openstellen in de klusschuur. Alle bouten en moeren zijn ondertussen verzinkt, het subframe wordt opgelast en daarna gecoat en gedinitrol'd. Dus tegen dat de siberische winter achter de rug is, moet ik me zorgen gaan maken over een frisse achteras en een opgebouwd subframe, zodat de koets rollend naar huis kan komen......

En dan begint de ellende pas. Ik heb de wagen op een dik weekend afgebroken tot de laatste vijs, maar de opbouw is ook iets waar ik een jaar voor heb uitgetrokken hoor. Dus tegen de fulviameet van 2010 is ze terug van de partij. (hopelijk)
Vanaf dat ze weer wat fotogenieker is, zal ik nog wel eens een mooie posting doen; nu is het allemaal nog drama en gaten. :(

De Monte is nog steeds in optima forma????

groentjes

Bart
Toine

Unread post by Toine »

Hoi Bart,

Het is hobby voor ons....echt hobby. We, eeh ik, ben zeker niet z'on rijder. Ik sleutel, doe plaatwerk en het laswerk en John die is degen die zich helemaal uit kan leven op het strak maken en spuiten van de auto.... De rooie heeft inderdaad een nieuw gezinnetje gevonden, echter is nog maar de vraag of we hem wel in leven gaan houden. Hij is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slechter dan gedacht. Ik wist niet dat ze zoveel polyesther in een kokerbalk konden stoppen en dat de auto toch nog gewoon door de APK kon komen....wat en slapers destijds...... En jullie dan zul je denken, maar wij hebben de auto feitelijk blind meegenomen en dachten "we zien wel wat we gekocht hebben"
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”