Fulvia kleppen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Re: Prijzen van de kleppen.

Unread post by Huib Geurink »

Een van de redenen waarom het vermogen bij een steeds hoger toerental niet meer toeneemt maar afneemt is dat je niet genoeg mengsel meer in de cilinders krijgt omdat de tijd die je daarvoor hebt juist vanwege dat steeds hogere toerental steeds korter wordt. En ook moeten de verbrandingsgassen er een een steeds kortere tijd uit.
Wat je dan kunt doen is de in- en uitlaat kanalen vergroten. Je kunt altijd nog wel wat materiaal weghalen. Vooral rond de klepgeleiders zit een flink bult aluminium. Dat heet dan flowen. Het best laat je dat doen door iemand die ook de flow kan meten en er zo voor kan zorgen dat bij alle vier de cilinders de flow niet alleen groter is maar ook gelijk.

Wat je ook wilt om de lucht zo onbelemmerd mogelijk door te laten gaan is dat de diverse onderdelen zoals inlaatspruitstuk en kop exact op elkaar aansluiten. Geen randjes in de kanelen. Dat het dan porten.

Ik laat wel weten hoe het gaat met de betaling als het doorgaat. De bedoeling is dat we 100 stuks per type halen om zo aan het minimum bestel aantal te komen. Meestal valt de animo voor dit soort initiatieven ernstig tegen.
Huib Geurink

Re: Prijzen van de kleppen.

Unread post by Huib Geurink »

Fatto
Huib Geurink

Re: Fulvia kleppen

Unread post by Huib Geurink »

Als iedereen het er mee eens is, ga ik accoord om de inlaatkleppen van dezelfde hoogwaardige materialen te laten maken als de uitlaatkleppen. Ik had nog nooit gehoord van verbrande inlaatkleppen maar het schijnt toch voor te komen.

Bovendien gaan de austenitiche kleppen iets minder snel krom als ze een zuiger raken. Nou had ik niet gedacht dat dat bij inlaatkleppen voor kan komen, maar allez. Als er andere mensen zij die met sjieke inlaatkleppen willen rondrijden, wie ben ik dan om dat tegen te houden.

In bovenstaand prijsoverzicht zijn de inlaten iets goedkoper dan de uitlaten. In het nieuwe plan worden de inlaten iets duurder dan de uitlaten omdat ze wat groter zijn.

Er is een sample onderweg van de fabrikant. Als ik dat op hardheid heb getest, gaat de bestelling weg. De voorinschrijvingstermijn sluit dan. Zal geen week meer duren.
bart

Re: Prijzen van de kleppen.

Unread post by bart »

>Als het goed is heb je een 818.342 nokkenas. Dat is al de snelste standaard nokkenas. Het is aan te bevelen die op de voorgeschreven timing te zetten om te voorkomen dat je kleppen de zuigers raken.



Het goed timen van je nokkenassen levert echt winst op!
Ik heb een kartonnen gradenboog gemaakt die op de moer voorop de krukas past. Met wat velpon op de poeli vast. En een wijzer van ijzerdraad ergens op het blok. Ergens op een link op deze site staat een grafiek van Lancia wanneer bij welk type nokkenas de kleppen open en weer dicht gaan. Dit heb ik uitgezet in een cirkelvormig grafiekje. Personen met de beschikking over autocad kan ik het bestandje wel toesturen.

En als iemand nog een set 342 nokkenassen heeft liggen hou ik me aanbevolen.

Groeten,

Bart
marc

Re: Fulvia kleppen

Unread post by marc »

Inlaat kleppen verbrand????Hoe doe je dat?Wordt toch steeds gekoelt door inkomende brandstof,dacht ik ,of vergis ik mij?
Huib Geurink

Re: Fulvia kleppen

Unread post by Huib Geurink »

Zou ik ook denken.

Ik heb altijd gedacht dat het onmogelijk was om inlaatkleppen te verbranden. Maar ik hoorde onlangs van zowel een Oosterijkse als een Italiaanse vriend dat ze een inlaatklep verbrand hadden. Niet aan de rand zoals je bij uitlaatkleppen ziet maar meer naar het midden.
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”