Lancia Club's in België???

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
ollieuz wim

Re: alles of niets

Unread post by ollieuz wim »

jup sinaro
ik ben bezig met info te verzamelen en een raming van de kosten te maken voor mijn restauratie en revisies voor mijn 1.6 hf turbo.
wat versta jij onder 'alles'? ik zou het graag horen misschien ben ik wel iets aan het vergeten.
zou ik bij voorbeeld een zwaardere turbo kunnen steken?
andere nokkenas? enz....
bestaat er ook een elektronische tuning voor ontsteking en injectie voor dit model?
als je tips hebt hoor ik het zeer graag van je.
mvg wim
sinaro

Re: alles of niets

Unread post by sinaro »

Ja dat heb je die elektronische tuning voor turbo wagens. Je kan idd een heleboel pk' s winnen op die manier. Maar je moet er wel rekening mee houden dat de turbo er wel onder zal lijden. Dit is bij mij trouwens ook het geval. Het wordt dus wikken en wegen wat de extra pk's je waard zijn. Meer pk's is meer kosten en zeker hoger verbruik. Ik denk dat het mogelijk is om een garret TO3 turbo te installeren op de 1.6, dat is de turbo van de integrale. Deze kan normaal gezien meer druk aan, de vraag is of de 1.6 genoeg druk kan ontwikkelen om hem draaiend te houden aan pakweg 3000 toeren. Nokkenas is zeker aan te raden, maar dan is het vermogen in lage toeren echt veel minder, maar in hoge toeren is het een super beest! Ook ten koste van uw motorische slijtage. Mijn integrale draait nu probleemloos 8000 toeren, en werkt maar optimaal vanaf een 6500 toeren, dit bij een turbodruk van 1.5 bar. Met alles bedoel ik ook de kleppen vervangen, hoge druk zuigers, uitlaat. Maar om al een zeer mooi resultaat te krijgen volstaat het met een elektronische chip, zodat je turbodruk ferm de hoogte ingaat en je makkelijk 180 pk's kan halen, mss zelfs 200 samen met nokkenas. Je hebt ook een systeem (misfiring genoemd) waarbij je ontsteking lichtjes gewijzigd wordt, maar er zijn heel weinig mensen die dat kunnen perfect afstellen. Het is dan zoals in de rally, waar er vlammen uit de uitlaat komen. Dat zorgt ervoor dar de ontploffinsmomenten elkaar beter opvolgen en je dus meer power hebt. Wel ook niet zo gezond voor de wagen. Als je nog verdere vragen hebt. Ge weet me te vinden.

Greetz TB
sinaro

Re: Lancia Club's in België???

Unread post by sinaro »

Niks tegen de club, maar er zijn ook mensen die zich in feite als minderwaardige lancia bezitter aanschouwd voelen door dergelijke exclusiviteit. Dat ze dan op zijn minst opstaan voor alle legendarische lancia modellen. Wat ben je met een encyclopedie als je er toch geen gebruik kunt van maken? Maar ja wat doeje eraan he? Leve de lancia lovers.

Sinaro
Koen

Unread post by Koen »

En toch vind ik het spijtig dat de Belgische Lancia-club geen "register" heeft voor moderne Lancia's. Vergelijk maar eens met de clubs voor Peugeot in Nederland : een club voor "historische" Peugeots, maar ook zogenaamde registers per type voor recente modellen. Zelfs al voor modellen die nog altijd in productie zijn !
Ik beschouw DAT als reklame en klantenbinding voor een merk.
Tenzij een huidige Lancia niet meer als Lancia wordt beschouwd... Wordt een nieuwe Lancia dan toegelaten bij de Fiat-club ? Autobianchi wel, heb ik onlangs gezien.

Koen
Zagato

Unread post by Zagato »

kijk eens op http:\\archbps1.campus.tue.nl\monuments\lancia\index.htm
Site is van Marco, zit ook op lanciafora.nl

gr. Ralph
hilbert

Unread post by hilbert »

Iedereen hoort bij de club als je kappa rijdt of een fulvia maakt in nederland niets uit,
en zo hoort het ook club is voor iedereen.
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”