kappa turbo

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Harry

Re: kappa turbo

Unread post by Harry »

Dat moet dan haast ook wel goed zitten....
Harry

Unread post by Harry »

Klinkt wel heftig, maar nee die ben ik niet.
elentinos

Unread post by elentinos »

Een Thema LX is vele malen specialer dan een kappa LX. En dat zegt niets negatiefs over de kappa. Ik heb er ook een aantal gahad, het zijn heerlijke, goede, mooie auto's. Nee, dit zegt meer over de zeldzaamheidswaarde van de Thema LX. Dit is een grotendeels met de hand gebouwde versie die erg weinig is verkocht. Ga maar na: de Kappa 2.0 Turbo LX kostte in 1995 €45.000 in nederland. De Thema 2.0 Turbo LX kostte een paar jaar daarvoor €60.000. De Thema LX is het meest verkocht met de Alfa V6, de versie met de turbo 16V is nog zeldzamer. Ik kan dus helemaal met dj mee gaan om te zeggen dat het zonde is om de Thema LX te slopen om een kappa te repareren. Redt die Thema LX, of sla hem op in de mottenballen, het is een toekomstig goudmijntje.
marc

Unread post by marc »

Wel beste elentinos,holland moet dan wel een heel duur land zijn.Bij ons in belgie koste de thema turbo lx destijds"slechts"42.000 euro,nieuw(taksen inbegrepen)!!!
mvg marc.
Harry

Unread post by Harry »

Interessant te lezen. Zelf heb ik recent een Thema LX 16V Turbo ingevoerd, maar dan een "pininfarina" SW. Ik neem aan dat deze nog veel schaarser zijn. Zijn hier cijfers over bekend?
elentinos

Een LX 2.0 Turbo SW is helemaal een zeldzaamheid volgens mij. Deze is in Nederland nooit leverbaar geweest. Is het misschien die blauwe ex-auto van Piero Ferrari (de zoon van...)? Ik ben ook nog achter die auto aan geweest, maar hij was al verkocht...gefeliciteerd!
Nooit meer weg doen, het zal me niet verbazen dat het een one-off is...

@Marc: ik heb nog even de prijzen die ik heb vermeld nagezocht, ze kloppen....

Overigens, nogmaals, niets negatiefs over de kappa, deze staat kwalitatief zeker op een hoger niveau dan de Thema. Alleen die Thema LX... die is echt speciaal.
elentinos

Nog even nagezocht:

Catalogusprijzen in Nederland (1995):
Thema 2.0 Turbo 16v LS: 40.500
Thema 2.0 Turbo 16v LX: 59.899
Kappa 2.0 Turbo 16v LX: 44.448

De Thema LX was dus 20.000 euro duurder dan de Thema LS... (geen wonder dat ie zeldzaam is)

Dus, koesteren die Thema LX!!!
Harry

Unread post by Harry »

Dank je. 1e eigenaar inderdaad S.P.A. Ferrari. Auto komt uit Italië. Gekocht in België (Brussel) van een Griek . Prijzen kloppen ook, waarbij voor een SW nog een meerprijs gold in Nederland van 20.000 gulden! De nederlandse staat heeft dus nog wat BPM geïncasseerd..... Maar ik ben het met je eens. De auto is iedere euro waard en een feest om in te rijden.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”