kappa turbo

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
marc

kappa turbo

Unread post by marc »

hallo,

Ik ben een bezitter van een kappa turbo(4 cyl 205pk) met krukasschade en nu heb ik van een lancia dealer te horen gekregen dat een thema turbo motor van 177pk exact hetzelfde blokje blijkt te zijn.Nu heb ik toeval of niet ook nog een thema turbo lx staan waar ik de motor zou kunnen van gebruiken,en inderdaad op het eerste zicht trekt hij wel op dat kappa blokje.Nog volgens de dealer zou het pk verschil in de turbo en de computer sturing zitten.Nu is mijn vraag klopt dat verhaal wel van die dealer,want ik zou niet graag al dat werk niet voor niets willen doen en mischien dat er onder de lezers al iemand ervaring mee heeft.Alvast bedankt.

MARC
dj

Re: kappa turbo

Unread post by dj »

ja klopt wel.blok is exact hetzelfde.maar een thema LX slopen om een kappa weer aan de gang te krijgen vind ik een beetje zonde....
marc

Unread post by marc »

beste dj,ik heb zo de indruk dat je niet zo hoog oploopt met het kappa model(is nochthans ook een lx),of vergis ik me?
dj

Unread post by dj »

toch wel,maar een kappa turbo 16v is niet zo bijzonder,die rijden er genoeg rond.

een thema lx echter moet je met een vergrootglas zoeken!
marc

Unread post by marc »

Ja??? Zoveel kappa turbo lx(en) ben ik nu toch ook nog niet tegen gekomen hoor.Maar die thema begint me een beetje duur te worden,ik zou de achterste schokdempers moeten vervangen en die knapen kosten om en bij de900 euro het stuk,dan weet je het wel zeker?En voor de rest is hij nu ook niet in een echte super staat,dus lijkt het me beter om hem op te offeren voor mijn kappa,die ik trouwens maar 1250euro betaald heb.
dj

Unread post by dj »

eventueel kun je ook gewone schokbrekers op je thema zetten(niet elektrisch dus),rijdt ie ook prima mee,en kosten naar verhouding dus veeeel minder.

is de kappa motor niet te reviseren dan?
marc

Unread post by marc »

Alles is te reviseren,maar dit kost me niets en zoals gezegd de thema is niet al te fris meer,dus.........is de rekening snel gemaakt.Ik heb trouwens ook een thema stationwagon(waar ik momenteel mee rond rij )en ik heb dus al overwogen om het dashboard van de lx over te bouwen in mijn stationwagon.Dit zal wel niet zonder slag of stoot verlopen,maar zou dat geen leuk project zijn denk je?Als je suggesties hebt mag je me altijd iets laten weten.
Harry Koster

Unread post by Harry Koster »

Beste Marc,

Of het mogelijk is met dat dashboard weet ik niet, maar het is het proberen zeker waard. Zelf heb ik een Thema Turbo 16V SW LX en kijk iedere dag met plezier naar dat schitterende dashboard. Ik heb trouwens ook nog een Kappa Turbo 16V SW. Wel grappig dat we bijna hetzelfde wagenpark hebben....
marc

Unread post by marc »

Mag je wel zeggen ja,juist dat mijn kappa geen station is.Wij zullen warschijnlijk alle twee goede smaakpupillen hebben,en dan heb je mijn vrouw nog niet gezien!!!
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Harry,

ben jij toevallig de Indo Rocker Harry Koster?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”