Dellorto's

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Sjoerd

Re: Dellorto's

Unread post by Sjoerd »

Tja, Huib, dat zie ik niet zonder dat je er op wijst hoor.

Hij heeft nog een andere:

http://cgi.ebay.nl/Flansch-Lancia-Fulvi ... d_W0QQitem
Z190025620276QQihZ009QQcategoryZ76044QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

En hij heeft ook een werkelijk schitterend stel Dell'Ortos maat 40

http://cgi.ebay.nl/Flansch-Lancia-Fulvi ... d_W0QQitem
Z190025620276QQihZ009QQcategoryZ76044QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik vind het alleen om te zien al mooi!
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

Huib

Unread post by Huib »

Die rubbers zijn er of voor 32mm of voor 35mm (of voor 42mm).
Iedere sprong in diameter tussen carbs en rubber en rubber en spruitstuk geeft wervelingen dus verlies aan vermogen. Het is zaak de juiste te monteren tenzij het gaat om de keuze fout rubber monteren of lopen.

Het kan een namaak rubber zijn. Er is een flinke partij zeer slechte namaak in de handel. Het rubber is zo zacht en zit zo los dat de kanalen zichzelf dicht zuigen. Dat gaat dus helemaal niet goed komen. Die ik gezien heb hadden ook nog de tapeinden niet helemaal op de goede plaats waardoor je de gaten in de carburateur flens moet uitboren.
Huib

Unread post by Huib »

Ik zou gen koper nemen maar POM of nog beter eens even rond snuffelen tussen de SKF lagers. Ze hebben tegenwoordig een uitgebreid assortiment bussen met en zonder flens die van zeer moderne glijlagen zijn voorzien.
En even het pdf'je downloaden met het handboek voor kunststoflagers.

Ook slepen de gaskleppen langs de wanden waardoor zowel de wanden als de kleppen slijten. Je moet dus de carb buizen uitdraaien op overmaat totdat ze weer zuiver rond zijn. Dan nieuwe 13 graden kleppen maken op de overmaat. Ik zou die ook van POM maken en hopen dat het met geluk voldoende zelfsmerend is en met pech enkel zelf slijt en niet de wanden beschadigt.

Je moet dan ook het asje aanpassen of eventueel een nieuw maken op overmaat.
Ramon

Unread post by Ramon »

passen deze op een gewone 1300?

groet,

Ramon
Ron

Unread post by Ron »

Klinkt allemaal ingewikkeld en naar veel werk en kost veel tijd. Het draaien en opnieuw inpassen van de lagers zou nog kunnen lukken. Maar het maken van nieuwe gaskleppen gaat me een brug te ver.
Of zijn nieuwe kleppen los verkrijgbaar of makkelijk te maken.
Dan maar op zoek naar nieuwe en zeldzame DHLB35 carbs.

Met dank voor de goede uitleg heeft me in ieder geval voor de 40 carbs geld bespaard.
Joop

Unread post by Joop »

Ron,

Ik zal eens ff komende week voor je bellen , ik denk dat ik wel iemand ken die kan helpen zowel met carb. als aangepast inlaat stuk.

Gr, Joop
Huib

Unread post by Huib »

Nieuwe kleppen is sowieso al een probleem. Als je de barrels boort op overmaat heb je niet eens wat aan standaard kleppen al zijn ze nog zo nieuw.
Carburateurboeren maakte 100 jaar geleden al die kleppen. Het is ook simpel. Je draait een staaf materiaal af op de diameter van de barrel, die dus intussen op overmaat is geboord. Dat kun je controleren door die staaf in de carb te steken. Die moet precies passen. Dan zaag je er plakjes af onder een hoek van 13 graden.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”