Dellorto's

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
R Linssen

Dellorto's

Unread post by R Linssen »

Ik kan waarschijnlijk meerdere Dellorto's bemachtigen. Ik moet alleen weten of ze voor de Fulvia geschikt zijn. Ze zijn (zoals de man mij mededeelde) afkomstig van Alfa Bertone 1300 motoren.
Zo moet ik weten welke type compatible zijn met de solexen en of er ook een ander spruitstuk opgezet moet worden.
De prijs viel ook mee.

Wie kan mij helpen ?

Groetjes Ron.
Huib

Re: Dellorto's

Unread post by Huib »

Alfa heeft een in lijn motor. De cilinders zitten verder van elkaar en dus ook de buizen van de carburateurs. Het zijn waarschijnlijk DHLA carburateurs. Die passen niet zo op een Fulvia. Je zou dan een ander spruitstuk en een ander luchtfilter moeten hebben. Komt nooit echt goed en kost meer dan nieuwe DHLB35's (als die nog te vinden zijn).
R Linssen

Unread post by R Linssen »

Dus daadwerkelijk 35 carbs erop zetten. De rest is kunst en vliegwerk.
Ik weet voldoende, dan gaat het helaas over.
De carbs waren allen afkomstig van Alfa's.
Jammer, maar toch bedankt voor de info.

M.v.gr. Ron.
Joop

Unread post by Joop »

Huib, is er geen mogelijkheid om weber's te gebruiken ipv de dellorto's?

Gr, Joop
Huib

Unread post by Huib »

Ik heb geen Webers die passen gezien. hetzelfde verhaal dus als voor de Dellorto's.

Je kunt ook die Solexen in orde maken.
koos

Unread post by koos »

Ik heb nog een set nieuwe solexen
Gr koos
Sjoerd

Unread post by Sjoerd »

Hoi Ron

Kwam toevallig dit tegen: heeft op een 1200 gezeten en is dus misschien niet geschikt, maar je weet het nooit. De verkoper beweerd dat het een passende flens is voor zowel Solex, DellOrto en zelfs Weber carbs.

De exacte maten zijn bij verkoper op te vragen.

http://cgi.ebay.nl/Ansaugbruecke-Manifo ... dZViewItem
Huib

Unread post by Huib »

Hij heeft mooie spullen, Sjoerd.
Het lijkt me het standaard Fulvia spruitstuk voor de latere 1300's. Er zit immers een vacuum aansluiting op voor de rembekrachtiger en die had een 1200 niet.
Ron

Unread post by Ron »

Daar zat ik ook aan te denken.
Alleen de vraag hoe. Zat zelf te denken aan het draaien van koperen bussen waarin de assen van de gasklep gelagerd worden. Maar hoe krijg je die gecentreerd.
Indien je een eenvoudigere manier weet ?

Groetjes Ron.
Ron

Unread post by Ron »

Bedankt voor het aanbod. Ik heb momenteel ook nog een reserve set liggen (welliswaar niet nieuw). Misschien dat ik daar wat mee ga experimenteren. Een nieuwe set zou ook een optie zijn, maar voor hoe lang blijven die goed, voordat ze valse lucht gaan aanzuigen via de as van de gasklep.
Indien een nieuwe set soelaas bied is het misschien ook een optie. Hoeveel vraag je ervoor trouwens.

Ron.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”