Je zou eens met de Fehac kunnen bellen. Zie www.fehac.nl.
Is best en goede club in Nederland.
APK net niet
Re: APK technisch OK, alleen kenteken bij de RDW niet.
Lucas, ik heb onlangs twee klassiekers gezien waar de rdw nieuwe nummers in had geslagen. Het zijn een soort computerletters die werkelijk op de meest vreemde plek worden gezet. Een doodzonde, probeer het inderdaad te voorkomen.
Re: APK technisch OK, alleen kenteken bij de RDW niet.
Vier jaar geleden, toen ik mijn flavia net een half jaar in bezit had, zag een oplettende APK-garagist dat er op het kentekenbewijs een cijfer te weinig stond. Daar was blijkbaar al jaren overheen gekeken; moest ik ook naar een RDW-keurstation (Amsterdam). Er werd gelukkig in het geheel niet moeilijk over gedaan. Ik kreeg spoedig een nieuw kenteken toegestuurd. Wel extra kosten natuurlijk.
APK nu wel !!!
Gelukt !
De RDW heeft de afwijkende 1 omgezet in een I. Het kan dus wel, en nog wel zonder kosten.
Ik had al wat verder onderzoek gedaan en gezien, in het auto overzicht van de LCN, dat een kenteken met de bewuste I vaak voorkomt (na de 2e * staat IGM). Tot mijn verbazing staat er echter ook één in de lijst met de 1 op die bewuste plaats. Blijkbaar veel onduidelijkheid over. Mocht je echter op het kentekenbewijs IGM hebben staan is een controle van het raadpleegscherm van de RDW misschien aan te raden. Je weet maar nooit of je een nauwkeurige keurmeester treft.
Vervolgens direct de APK opnieuw gedaan en volledig OK.
Remmen metingen goed (afwijking L-R was voor 1%) en alles technisch OK. We kunnen rijden!!
Groeten uit Reeuwijk,
Lucas Agema
De RDW heeft de afwijkende 1 omgezet in een I. Het kan dus wel, en nog wel zonder kosten.
Ik had al wat verder onderzoek gedaan en gezien, in het auto overzicht van de LCN, dat een kenteken met de bewuste I vaak voorkomt (na de 2e * staat IGM). Tot mijn verbazing staat er echter ook één in de lijst met de 1 op die bewuste plaats. Blijkbaar veel onduidelijkheid over. Mocht je echter op het kentekenbewijs IGM hebben staan is een controle van het raadpleegscherm van de RDW misschien aan te raden. Je weet maar nooit of je een nauwkeurige keurmeester treft.
Vervolgens direct de APK opnieuw gedaan en volledig OK.
Remmen metingen goed (afwijking L-R was voor 1%) en alles technisch OK. We kunnen rijden!!
Groeten uit Reeuwijk,
Lucas Agema
Re: APK nu wel !!!
Proficiat!
Heeft het lokale RDW keurstation dat gedaan of heb je verder moeten rondvragen?
Heeft het lokale RDW keurstation dat gedaan of heb je verder moeten rondvragen?
Re: APK nu wel !!!
Huib,
Uiteindelijk bij het lokale RDW station iemand getroffen die wist dat het mogelijk is om dieper in de software de zaken toch te wijzigen. Hij heeft een kopie van mijn kentekenbewijs gemaakt en de gevraagde wijziging genoteerd. Vervolgens iets van een week later bleek het aangepast te zijn. (wel zelf moeten controleren want ik heb geen schrijven o.i.d. gekregen)
Groet,
Lucas Agema
Uiteindelijk bij het lokale RDW station iemand getroffen die wist dat het mogelijk is om dieper in de software de zaken toch te wijzigen. Hij heeft een kopie van mijn kentekenbewijs gemaakt en de gevraagde wijziging genoteerd. Vervolgens iets van een week later bleek het aangepast te zijn. (wel zelf moeten controleren want ik heb geen schrijven o.i.d. gekregen)
Groet,
Lucas Agema