Fulvia Sport

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart

Re: Fulvia Sport

Unread post by Bart »

Nog geen enkel idee wat voor ding het is; heb ooit wel eens iets in mijn handen gehad om kroontjes op LPG-leidingen te trekken en dat ging als boter.

Huib, ik heb nooit goed opgelet als de clown tijdens feestjes, 2 ringen uit mekaar toverde (ik was altijd gebiologeerd door de overmaatse schoenen of bevallige side-kicks).

Dus ik hoor graag van jou hoe je die banjo-moertjes over de remleidingen haalt als er een kroontje op de leiding staat?!
Of zaag je de kroontjes af; nieuw moertje erop, kroontje trekken en hopla?

Vanavond ligt het nieuwe gereedschap op me te wachten, dus maandagochtend kan ik jullie terug berichten over merk; kostprijs en hoe het ding werkt/kwaliteit want morgen is het klusdag. De (autozoektocht) rallye in Maastricht komt akelig dicht bij (29/5), dus het begint te nijpen.

prettig weekend allen
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Bart, ik geloof dat je aansluitnippels en banjo's door elkaar haalt..
koos

Unread post by koos »

Bart ,,je hebt het mistachterlicht toch niet wegegooid hoop ik ,je kunt mij er een plezier meedoen.
Gr Koos uit Tuk
Bart

Unread post by Bart »

Nou, als je wil kom het maar afhalen.
Het is te krijg.
Ik rij toch niet rond in de mist.
Nu, het is wel een after-market spul denk ik, waar het beste van af is. Voor een 20€ heb je een gloednieuw stuk denk ik.

Maar je bent altijd welkom

ik wou er een fotootje bijdoen, maar dat leek me niet echt te lukken.

Vanuit Steenwijk even overwaaien naar Turnhout (35km onder Tilburg) voor een occasie achtermistlicht lijkt me nogal dwaas, maar de koffie staat altijd warm (als je het even laat weten op voorhand natuurlijk) :-)

ciao
Bart

Unread post by Bart »

Banjo's ,nippels, kroontjes

ik weet in ieder geval dat het kitje dat ik gekocht heb €72 kostte. Het omvat een buizensnijder, een klem om de buizen te klemmen en dan een 6-tal dopjes om de buizen te vervormen; en dan de de schroef om de kronen te vormen. Het is van het merk Laser en zit in een plastic koffertje.

Ik heb zaterdag even snel een remleiding gemaakt, en dat gaat behoorlijk goed. Ze zit er al onder; en wat belangrijk is: het lekt niet meer!!! dus de missie is geslaagd!

Heb meteen ook even de remolie vervangen, heb ik een setje voor van 8€; is gewoon een plastic buisje dat je over de nippel schuift, daar plaats je dan een hard plastic klemmetje over zodat het buisje niet van de nippel springt; leeg colaflesje om de olie op te vangen en hoppa..... pompen maar. Het ingenieuze van dit ding is dat je het alleen kan doen, er zit onderaan het buisje een afsluiter (zoals bij snorkels), dus niemand nodig om te helpen dus.

Er zat ook een schemaatje bij over de volgorde van verversen; en dit voor oa Girling-remmen dus best wel interessant.

hiphoi
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Komt allemaal goed dus!
koos

Unread post by koos »

hoi Bart
stuur een foto naar mijn mailadres ,drijfstang@zonnet.nl kan ik zien of het een orginele is.
We hebben nog altijd de postduif weet je.
Gr Koos uit Tuk
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”