uitlaat vervangen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Henk

uitlaat vervangen

Unread post by Henk »

Ik ben van plan mijn uitlaat van de S1 1231cc Coupe te vervangen, bestaat er buiten de standaard te verkrijgen uitlaat ook nog een vervangings merk, ik wil een wat voller geluid, greetz Henk, Bantega
Thomas

Re: uitlaat vervangen

Unread post by Thomas »

Ik heb er een keer een bij MW uit EC besteld die is voor 2e/3e serie geschikt, want knikje in de bocht van 2e stuk (2in1) om langs de 5 versnellingsbak te kunnen; deze zijn uit veel dunner materiaal gemaakt dan de "standaard" van het merk IMARSAF (of zo). Dus (veel) lichter, maar gaat niet even lang mee. Bovendien heeft de Imarsaf een groter diameter pijp, dus wat lagere roffel die je zoekt.
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Mijn uitlaat moet ook vervangen. Weet iemand in hoeverre je voor APK gebonden bent aan twee dempers? zonder middendemper bijvoorbeeld gaat het systeem wat langer mee dacht ik, immers de rechte pijp is wel bestendig, maar de dempers roesten zo snel.
elentinos

Unread post by elentinos »

Mij is verteld dat je de achterste demper wel weg kunt laten, maar de midden demper niet. Dit is een schottendemper die de nodige tegendruk levert, zodat de motor optimaal loopt. Ik denk bovendien dat ie met alleen het achterdempertje echt te veel lawaai maakt. Leuk tussen de duinen, of in het Drentse land bij Assen, maar minder op de openbare weg :-).
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

aha. Dat is dan meer iets voor de volgende keer, mijn achterdemper is van vorig jaar, en dus nog goed. Die herrie kan wel kloppen, nu heb ik een (klein) gat in de middendemper en dat maakt al flink geluid, ik kan me wel iets voorstellen als die er helemaal tussenuit is.
koos

Unread post by koos »

Voor de APK moet de uitlaat over de gehele lengte gasdicht zijn ,mag niet teveel lawaai produceren.
het laatste hoeft niet getoetst te worden
Gr Koos
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Nu dit onderwerp toch speelt. In Engeland zijn er 2 aanbieders van RVS uitlaten eventueel in combinatie met spaghetti spruitstukken. Moet goed staan onder een auto uit pasta land. Bovendien ben je voor lange tijd van rottende uitlaten af.

Heeft iemand ervaring met dit speelgoed en win je er nog wat PK'tjes mee?

Walter van Gruythuysen
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”