Het is een Appia GTE Zagato uit 1963. Zie ook:
http://www.classicargarage.com/nederlan ... 1-info.htm
De auto staat idd bij Smiths-Veglia en moet nog afgebouwd worden.
AUTO MOTO ITALIA
Re: AUTO MOTO ITALIA
..ik heb er wel mooi de HF-kentekenverlichting gevonden waar ik het hele jaar al naar op zoek was. Voor weinig!
groet,
Ramon Veelo
Nieuwegein
groet,
Ramon Veelo
Nieuwegein
hallo
wat is weinig,kun je mij een indicatie geven want huib heeft ze ook te koop.
Gr, Koos
wat is weinig,kun je mij een indicatie geven want huib heeft ze ook te koop.
Gr, Koos
Re: AUTO MOTO ITALIA dit weekend
Beste,
Ben ook naar Houten geweest, en heb daar ook de blauwe Fulvia gezien die ze bij Vincenzo aan het restauren zijn en heb met Mark gesproken die met de betreffende auto bezig is. het is nl geen Fanalone
maar een 1e serie 1.3 Coupe met de uiterlijke kenmerken van een 1.6HF . De auto wordt wel voorzien van een 1.6 HF motor en verder is de voorzijde voorzien van van de bekende grote koplampen (conversie), maar zoals je misschien wel gezien hebt zijn de achterspatborden niet de brede versie zoals bij de HF maar zoals bij de standaard body. Verder is de body ook op diverse plaatsen verstevigt ,dit ivm het feit dat er Rally's mee gereden gaan worden.
Verstevigt zijn oa het subframe en voorin de motorruimte zijn er ook diverse verstevingen aan gebracht en heeft men de dorpels verstevigt dmv tussen de buiten en de binnen dorpel er een stukplaat in te lassen met uitgestanste gaten. waardoor het een stijver geheel krijgt.
Verder is de tankvuldop verplaats naar een boven vuller en komt er een speciale 80 litertank in van aluminium.
Verder moet ik zegen dat het wel een leuke beurs was met veel mooie auto's en alles wat erbij hoort.
Groeten
Joop
Verder ziet de auto er mooie uit met zijn blauwe kleur en zwarte motorkap (is overigens van plastic)
Ben ook naar Houten geweest, en heb daar ook de blauwe Fulvia gezien die ze bij Vincenzo aan het restauren zijn en heb met Mark gesproken die met de betreffende auto bezig is. het is nl geen Fanalone
maar een 1e serie 1.3 Coupe met de uiterlijke kenmerken van een 1.6HF . De auto wordt wel voorzien van een 1.6 HF motor en verder is de voorzijde voorzien van van de bekende grote koplampen (conversie), maar zoals je misschien wel gezien hebt zijn de achterspatborden niet de brede versie zoals bij de HF maar zoals bij de standaard body. Verder is de body ook op diverse plaatsen verstevigt ,dit ivm het feit dat er Rally's mee gereden gaan worden.
Verstevigt zijn oa het subframe en voorin de motorruimte zijn er ook diverse verstevingen aan gebracht en heeft men de dorpels verstevigt dmv tussen de buiten en de binnen dorpel er een stukplaat in te lassen met uitgestanste gaten. waardoor het een stijver geheel krijgt.
Verder is de tankvuldop verplaats naar een boven vuller en komt er een speciale 80 litertank in van aluminium.
Verder moet ik zegen dat het wel een leuke beurs was met veel mooie auto's en alles wat erbij hoort.
Groeten
Joop
Verder ziet de auto er mooie uit met zijn blauwe kleur en zwarte motorkap (is overigens van plastic)
15 euro voor het setje, ik heb ze al schoongemaakt en lijken als nieuw..
groet,
Ramon Veelo
Nieuwegein
groet,
Ramon Veelo
Nieuwegein
Hij had wel weer die open driehoekjes tussen de grill en het groot licht, deze duiden naar mijn weten toch weer op de fanalone.
groet,
Ramon
( Joop, zoals je hieronder kunt lezen heb ik de HF kentekenverlichting gevonden hoor!)
groet,
Ramon
( Joop, zoals je hieronder kunt lezen heb ik de HF kentekenverlichting gevonden hoor!)
hallo,
alvast bedank voor de informatie over de appia zagato
groeten walter de buck
Marc heeft die auto al heel erg lang (= meer dan 10 jaar), en het is een 1.3 die hij gaat ombouwen naar HF, met 1.6 blok, om er mee te racen op het circuit. Althans, dat heeft hij mij verteld... En aangezien hij natuurlijk zelf een garage heeft, samen met zijn broer, kun je nog eens wat gaan knutselen, nietwaar?