Electrische draden dimmende spiegel

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Maarten-Jan

Re: Electrische draden dimmende spiegel

Unread post by Maarten-Jan »

Hans,

Dan is je koppakking eraan. Olie in het koelwater, dan houdt het op. Ik heb nog wel een pakking liggen trouwens, helemaal nieuw natuurlijk.
Koppakking vervangen is overigens een vervelende klus. Ik doe er circa 8 uur over. Vooral vanwege het vele demonteer werk aan de voorkant van het blok. Ik laat het inlaatspruitstukken gewoon zitten op het blok, dat werkt het makkelijkst.
Mijn laatste keer was van een ie turbo, daar heb ik het uitlaatspruitstuk ook gewoon laten zitten; deze foto's staan op Lancia MSN group.
Ik wil er best naar kijken hoor, geen punt. Makkelijkst zelf controleren is dop van expansievat losdraaien bij koude motor en dan starten en kijken of er bubbels in het koelwater verschijnen.
Hans

Re: Electrische draden dimmende spiegel

Unread post by Hans »

Hoi,
Heeft even geduurd, maar ondertussen is het koelprobleem al opgelost. De waterpomppakking bleek te lekken, en dat zie je pas op een warm blok als ie echt lekt. Pomp gedemonteerd en de boel goed schoon gemaakt en met vloeibare pakking (tijdgebrek) weer op z'n plaats. Is weer dicht dus. Er bubbelt gelukkig niks in het voorraadvatje, ik laat de kop dus nog even op z'n plaats.
gr Hans.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”