Electrische draden dimmende spiegel

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Maarten-Jan Evers

Electrische draden dimmende spiegel

Unread post by Maarten-Jan Evers »

Beste Thema kenner,

Ik heb een electrisch dimmende spiegel van een thema type 3 die ik in een auto zet zonder deze luxe optie. Nu ben ik benieuwd of iemand weet welke draad wat is.

Er zitten 3 stroomdraden in; bruin, grijs en zwart. Ik vermoed twee plussen en één min. De min zal wel zwart zijn. " Zal" want ik weet het niet zeker.

Weet iemand wel hoe het zit? Voordat ik het ding aansluit en de dimfunctie er meteen uitegblazen wordt!

Bedankt voor een reactie!
Maarten-Jan
Hans

Re: Electrische draden dimmende spiegel

Unread post by Hans »

Hallo Maarten-Jan,

Als het helpt kun je wel bij mijn Thema kijken hoe het aangesloten zit. Ik heb ook zo'n spiegel die het doet, en woon ook in Zwolle.
Mogelijk is één van de plussen voor de dimmende dashboard verlichting? En anders meten we de boel gewoon door.
Laat maar weten.

Groeten,

Hans
Maarten-Jan

Unread post by Maarten-Jan »

Beste Hans,

Bedankt voor je reactie. Ik had de boel inmiddels doorgemeten bij de Thema van mijn vriendin. Is dus al geregeld.

Ben jij degene die de LX van Martin Willems heeft gekocht? Ik begreep dat die naar Zwolle zou gaan.
Maarten-Jan

Unread post by Maarten-Jan »

Beste Hans,

Bedankt voor je reactie. Ik had de boel inmiddels doorgemeten bij de Thema van mijn vriendin. Is dus al geregeld.

Ben jij degene die de LX van Martin Willems heeft gekocht? Ik begreep dat die naar Zwolle zou gaan.
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Je bedoelt die groene V6 ??
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Ja, die groene V6 die bij Maastricht weg komt.
Hans

Unread post by Hans »

Hoi,

Nee, helaas geen V6 bij mij in het vooronder... Ik heb sinds 4 jaar een 8klepper die al een tijdje in Zwolle en omgeving rondreed. Dat was toen een opknappertje, maar hij bevalt verder prima.
Er moet nog wel het één en ander aan gebeuren, maar daar doe ik zo af en toe wat aan. Gewoon een karakter-auto rijdend houden met sleutelen op de stoep is mooi genoeg, en dan ben ik eigenlijk wel blij dat er zo'n relatief eenvoudig blok in zit. De cylinderkop zal er nog wel een keer af moeten om de koppakking te vervangen (zweet behoorlijk olie), en misschien een kop-revisie.
Ik hoor de laatste tijd trouwens wel een vervelende rammel rond de 2500 rpm en daar ben ik minder blij mee. Misschien wel een versleten krukas- of nokkenaslager, en dat is wat veel werk buiten in de winter. Maar daar ga ik in het voorjaar wel weer mee aan de gang.

Weet iemand trouwens waarom je af en toe bij stationair draaien een metalig "klepperend" geluid hoort? Volgens twee (!) garages schijnt dat wel vaker voor te komen, en gaat dat ook wel weer eens weg.... Vreemd lijkt me. Het lijkt wel of er een poulie loszit of zo, maar dat heb ik al gecontroleerd, en verder rijdt ie er dus prima om (1:13).

Laat maar eens weten.

Gr HV
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Inderdaad dat zou wel kunnen, zoon gewone 2.0 kan zeer veel km,s aan en als het bij gepiep blijft. Hoop ik dat je er nog veel plezier van zult hebben !!
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

ie's gaan eigenlijk niet zo snel kapot. Zwetende koppakkingen zijn niet erg, schuim in het expansie vat wel.Al kan de auto daar nog lang mee rijden. Ratelen bij stationair: kleppen stellen of een tijdelijk tekort aan olie waardoor de kleppen even minder gesmeerd zijn. Wellicht een keer je oliepomp nakijken?

De oliekanalen willen wel eens dichtslibben vanwege slecht onderhoud en te weinig verse olie. Ik heb zelf een keer de kop eraf gehad en de sludge was echt gigantisch. Was goed om het eens helemaal schoon te maken.

Een rammel is niet erg. Kan ook iets los zitten...
Hans

Unread post by Hans »

Hoi, nog gelukkig nieuwjaar trouwens.
Maar de IE rammelt nog steeds, en rijdt ook. Maar er zit wel behoorlijk wat vettigheid in het koelwater, en er moest ook ineens een liter vloeistof bij in... ben bang dat de kop er binnenkort toch af moet. Is het misschien mogelijk dat Maarten-Jan er een blik op werpt? Dan voel ik me wat zekerder onderweg.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”