Jamaar , dat asje zit niet in de remolie.
Als je langs daar een lek hebt, is er inwendig in de remklauw een O-ring lek.
De dichting rond het asje is enkel om vuil buiten en vet binnen te houden.
Ik kan de juiste prijs eens zoeken, maar ik geloof dat een ruil-remklauw niet veel meer dan 100€ kost.
Pol
Aanlopende handrem
Re: Aanlopende handrem
Dat weet ik, maar als de buitenste keerring,om het vet binnen te houden en het vuil buiten, lek is dan heb je dus kans dat er water langs het asje naar binnen dringt. Het kan er vaak erg lelijk uit zien! Maar 100 euro is niet duur trouwens! Waar haal je die dan? Zijn dat nieuwe of gereviseerde klauwen? Ik heb nog nooit een revisie kitje kunnen bemachtigen voor zo'n type remklauw. Het is een mooie prijs want het komt inderdaad nog wel eens voor, zo'n vast zittende handrem...
Ronald,
Ik ben daarnet het factuurtje gaan zoeken, de laatste keer heb ik 138€ betaald, BTW in.(ietsje meer dus)
Dat zijn gereviseerde remklauwen (niet van nieuw te onderscheiden), en dan moet je de oude inleveren.
Die haal ik bij een autoshop in Mechelen.
Normaal als dat asje erg vast zit haal ik die remklauw volledig uit elkaar, monteren is wel moeilijk met die veer die in de cylinder zit vind ik.
Is het moeilijk om in Nederland aan betaalbare onderdelen te geraken?
Pol
Ik ben daarnet het factuurtje gaan zoeken, de laatste keer heb ik 138€ betaald, BTW in.(ietsje meer dus)
Dat zijn gereviseerde remklauwen (niet van nieuw te onderscheiden), en dan moet je de oude inleveren.
Die haal ik bij een autoshop in Mechelen.
Normaal als dat asje erg vast zit haal ik die remklauw volledig uit elkaar, monteren is wel moeilijk met die veer die in de cylinder zit vind ik.
Is het moeilijk om in Nederland aan betaalbare onderdelen te geraken?
Pol
Dag pol,
Bedoel je mischien "de fik(autospecial)"in mechelen?
mvg marc.
Bedoel je mischien "de fik(autospecial)"in mechelen?
mvg marc.
Vandaag is ze APK-goedgekeurd! Schijnbaar was de iets aanlopende handrem geen probleem. Echt heerlijk dit.....weer een zorg minder 

Da's een Belgische aangelegenheid, neem ik aan?
Komen de Belgen ook naar Olland de 6de?
Komen de Belgen ook naar Olland de 6de?
Ik heb een familliefeestje de 6de, anders had ik graag langsgekomen.
Pol
Pol
Bij een licht aanlopende handrem, kan door het aanlopen, als er genoeg kilometers met aanlopende rem zijn gereden, de remvoering inmiddels versleten zijn . Als het wat tegen zit wordt de rem ten gevolge van de wrijving gloeiend heet. Het is niet iets om zo maar mee te blijven rijden. Een Lanciamonteur kent het verschijnsel en de constructie. Hij kan daardoor zonder hoge kosten het mankement vlot verhelpen.