Thema's gezocht

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Ronald

Re: Thema's gezocht

Unread post by Ronald »

Als ik vragen mag; wat betaal je nu aan bpm enz. voordat je Thema op de stoep staat? Er staan in Duitsland nog wel eens mooie SW's te koop...
marc

Unread post by marc »

Hier in belgie 30euro voor de douane+99euro voor de keuring!Maar in hollandia vind de regering het nodig om nog eens taksen(en die zijn niet mals!) te heffen waar in het land van herkomst reeds al taksen op het voertuig zijn betaald.Dat is wat een nederlander mij heeft verteld,die destijds in mijn thema lx was geintereseert.De man kon hem kopen voor 1750euro maar moest maar liefst 3750 euro betalen aan bpm.Ik vind het een echte schande.

marc
Espinet

Unread post by Espinet »

Aangezien de meeste Thema's nu 10 jaar of ouder zijn betaal je nog 10% van het oorspronkelijke BPM bedrag (zie de douane site voor meer info). Voor de LX die ik vorig jaar heb geimporteerd heb moest ik 1593 Euro aan BPM moeten afdragen (maar ja, je bent liefhebber of niet) Daarnaast heb je transport kosten naar Nederland (bijv. oprijwagen huren), RDW keuringskosten (rond de 250 Euro) en de verplichte verwijderingsbijdrage (150 Euro).
Dick

Unread post by Dick »

Ik betaalde voor mijn 3.0 LS[83000km] vorige maand 1200 eur,tis gewoon bizar,maar heb wel hele handeltje naar:www.bpmclaim.nl gestuurd.
Ik voer vaker autoos in&blijf me er aan ergeren,zelfs originele accesoires worden belast,op autoos van doorgaans ouder als 10 jaar, de waanzin ten top!
Rdw kost totaal 125 eur,verwijderingsbijdrage 45 eur.
Ronald

Unread post by Ronald »

Jongens wat een geld zeg! Als je het voor de handel doet is er weinig aan te verdienen denk ik. Het loont dus alleen als je echt een hele mooi exemplaar invoerd waar je echt verliefd op bent, en niet voor van die knake bakken. Zonde, wat bv op Mobile.de staat af en toe best mooi maar ook goedkoop spul. Is een Thema niet makkelijk om te katten zoals een Alfa 75? Ik weet er een paar te rijden...
Harry

Unread post by Harry »

Hé Ronald,

Waar zit jij ergens in Zeeland? (.zeelandnet.nl). Als het in de buurt is kom ik eens naar je Thema's kijken.
Heb zelf ook een SW ingevoerd en (helaas) onnodige BPM betaald.

Groeten uit Vrouwenpolder.

Harry
Rudy

Unread post by Rudy »

Maar zijn er nu verder plannen om iets te ondernemen.
Anders schiet het volgens mij niet echt op.
Ronald

Unread post by Ronald »

Hallo Harry

Ik woon in Nieuwerkerk vlakbij Zierikzee, dus dichtbij! Zo zie je maar,waar zo'n forum al goed voor is...
Prima idee om een keertje op de koffie te komen,lijkt me erg leuk. Dit weekend zijn we thuis dus als je zin hebt...

Ik ben trouwens benieuwd of er in Zeeland nog meer SW's rondrijden. Een maat van mij heeft er even eentje gehad maar dat was niet zo'n succes,en heeft hem snel ingeruild op een Croma TD. Verder rijden er hier op Schouwen Duiveland dus onze twee Thema's,mijn oude 3.0 V6, mijn oude 3.0 V6 automaat, een type 2 turbo met 8v turbo motor ( eerste type's 2 hadden nog geen 16v ), mijn oude turbo 16v, een type 2 16v en een groene type 3 turbo van een ouder echtpaar.
Ronald

Unread post by Ronald »

Tja ehh... Kom maar met ideeën! Als er genoeg animo voor is lijkt het me leuk om elkaar eens te ontmoeten ergens. Maar: waar en wanneer? Ik weet niet waar iedereen woont en wie er wil komen. Ik heb bij mijn schuur voldoende parkeergelegenheid en wil best een paar potten koffie zetten maar dat is wel in Zeeland,dus in een uithoek. Het weer werkt natuurlijk ook niet mee,stel dat het regent of erg koud is. Dan heb je het ook zo gezien denk ik. Ik denk maar even hardop he? Stom dat ik dit niet voor Italia Houten gevraagd heb, dat was een mooi moment geweest om elkaar te treffen.

Wie heeft er ideeën??
Harry

Unread post by Harry »

Die groene ken ik. Die komt van Kooyman uit Oud Beyerland. Een prima adres waar ik ook eens een
3.0 V6 type 3 heb gekocht.

Maarre.. ik kom beroepshalve regelmatig op Schouwen dus kan best eens langs rijden.
Wat is je adres op Nieuwerkerk ?
Mijn prive-mail is hkoster@zeelandnet.nl

ps dit weekend wordt het niks hoor.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”