kappa/lybra

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
M.Mariani

Re: kappa/lybra

Unread post by M.Mariani »

Ik heb een lybra 2.0 5cyl. sedan
In dit uitermate goed afgewerkte model is de dan echt sterke 2.0 20v een genot voor elke Lancia liefhebber. (In de zwaardere K is ie niet krachtig genoeg, overweeg dit mee) En trouwens ik heb deze zomer in een Thesis 2.3 Emblema na vorig jaar in een 3.0 V6 te hebben gereden en binnen EN BUITENKANT IS PRACHTIG! Dit is een Lancia van kaliber net als vroegere modellen. Naar mijn mening is dit een nieuwe juiste strategie. Ik hoor vaak anti-thesis opmerkingen maar dat komt omdat de lijnen vol van karakter, veel (behoudende) clienten/mensen niet aan kunnen. De `K´ is juist het symbool voor een mindere en té anonieme fase in de Lancia geschiedenis. De wonderschone `helder gelijnde´ Aurelia is nl. precies dat waarin Lancia zijn oorspronklijke kracht moet zoeken. En dat zie je terug in de Thesis. Binnen de echte Lancia minnende pers lees je ook in perfecte frasen dat de levensstijl van het Italiaanse ontwerp terug te zien is in het zogenoemde meest Italiaanse merk uit Turijn nl. Lancia. Lancia moet echter vooral in het buitenland op het gebied van commercie heel veel aan de weg gaan timmeren want dat gaat niet goed.

M.Mariani Zwolle (NL)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”