Loudlink aansluiten

Discussie en vraagbaak over Thesis
karel

Loudlink aansluiten

Unread post by karel »

Ik heb een loudlink met bluetooth besteld. De installatie in het dashboard kastje zal geen probleem zijn.
Weet iemand wat de file structuur is die je op de Micro SD kaart moet aanhouden?

Ik begrijp dat je om een telefoon via Bluetooth te 'pairen'je iets met fast forward en CD2 moet doen, en dat de telefoon na het 'pairen' het CD1 kanaal gebruikt ... maar de handleiding is waarschijnlijk google-vertaald en ik kan er geen wijs uit;
Ik begrijp ook dat er een soort loudlink explorer bestaat, die deze zaken netjes zou moeten regelen, maar die is geschreven voor windowsXP en die krijg ik niet aan de praat op Windows7.

Betekent dit dat je CD1 en CD2 niet kunt gebruiken op de SD kaart?

Ik snap dat je op de SD kaart CD01, CD02, ..... CD06 moet aanhouden als mapstructuur. Hoeveel MP3's kun je dan in elke CD0x map zetten?

Alle hulp en ervaring zou welkom zijn! - heeft iemand een behoorlijke handleiding gezien?
de Wit

Re: Loudlink aansluiten

Unread post by de Wit »

De loudlink welke ik in de Lybra gebruikte ondersteunde alleen maar 127 tracks per map, fixed bitrate , MP3 (geen OGG, FLAC en andere lossless formaten) en inderdaad CD01 - CD06 . ID3 tags las hij ook niet maar of dit nu een beperking in de Loudlink of ICS was ben ik nooit achter gekomen... 2 week na installatie van de Loudlink is de 09-JR-DT verkocht ..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Hallo Karel,

Mijn mappen zien er uit zoals je zelf al aangeeft. CD01 CD02 etcetera. tot aan de CD99. Per map kunnen er dan weer 99 files in. Voor de rest is de hoeveelheid afhankelijke van de grote van je SD kaart. Wat ik bijvoorbeeld heb gedaan is een hele cd wegzetten als 1 mp3 file, zodoende kan ik bijvoorbeeld CD01 volgooien met 99 cd's. Dus uiteindelijk kan je 99x99 cd's er theoretisch op doen.

Op het toetsenbord in de Thesis druk je CD1 in. Met de pijltjestoetsen ga je naar de juiste DCOx en dan druk je de knop CD2 in. Op dat moment heb je de juiste CD0x geselecteerd. Klinkt een beetje vreemd, maar het werkt prima. Ik heb de Loudlink al enkele jaren en ben er tevreden over. Bij het wisselen van de navigatiesysteem wil de Loudlink nog wel eens niet herkend worden, maar dat is een kwestie van even stoppen, motor uit en motor weer aan. Dan is alles weer gereset.
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
karel

Unread post by karel »

Bedankt Hans, dat helpt!

even een samenvatting voor het geval iemand er iets aan heeft:

De SD kaart is een zogenaamde micro-sd kaart. De file structuur die je moet aanhouden is eenvoudig: maximaal 98 mappen met elk 98 nummers worden herkend. Jammer genoeg gebruikt de handleiding als voorbeeld voor namen van die mappen CD01, CD02 ... CD06, waardoor ik de indruk kreeg dat dat iets te maken had met de zes genummerde toetsen op de Connect interface. Die worden immers gebruikt om CD1 t/m CD6 te selecteren als je een CD changer hebt. Dat is niet het geval! de toetsen op de connect interface krijgen een nieuwe functie en die heeft niets te maken met de map-structuur op de SD kaart. Met de 5-6 genummerde toetsen op de connect interface navigeer je door de maximaal 98 mappen op de CD kaart zoals Hans hierboven beschrijft. De genummerde toetsen 1 en 2 worden gebruikt om de bluetooth telefoonfunctie te regelen. Toetsen 3 en 4 hebben geen functie. De mappen op de SD kaart kun je zelf gekozen namen geven, bijvoorbeeld Album01 .... Album98. Net als de namen van songs, worden de mapnamen vervolgens genegeerd door Loudlink (ze zijn nergens te zien).

Op ons Alfa zusterforum (alfa 166 - heeft vergelijkbare connect) wordt geklaagd dat de shuffle functie van loudlink niet lekker samenwerkt met de Connect. De shuffle functie zou vervallen als je een nummer skipt. Ik zal wel laten weten als ik daar uit ben. Op datzelfde forum wordt gezegd dat de Loudlink niet houdt van SD kaarten van meer dan 16 GB, en dat staat als je goed kijkt inderdaad ook in de specificaties van Loudlink - maar daar kun je al heel wat muziek op kwijt. Verder wordt daar gesuggereerd dat spaties in file- of mapnamen tot problemen leiden.

Nu eerst nog even het juiste kabeltje uit Hongarije laten komen..... er werd eerst een verkeerd kabeltje meegestuurd :X
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Hallo Karel,

Mooi dat ik heb kunnen helpen. Het verschil met mijn Loudlink is dan dat ik geen Bluetooth heb, maar gewoon de basiuitvoering. Daarom zijn bij mij de toetsen 1 en 2 functioneel en de rest niet.

Veel luisterplezier!
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
karel

Unread post by karel »

Update:
inmiddels alles geinstalleerd. Het werkt as advertised.
In de praktijk heel handig en uitstekende geluidskwaliteit.

Ik heb een kleine toevoeging gepleegd:
een WD wireless passport hard disk - kost ongeveer 130 euro, na verwijdering van de CD wisselaar is daar meer dan genoeg ruimte voor en voeding gaat via de Loudlink unit. Geeft via wifi toegang tot bestanden op de harddisk. Dat is heel handig in combinatie met Loudlink. Ik heb twee kinderen die met koptelefoon elk een film kunnen zien op hun eigen Ipad of Smartphone.

Mijn Iphone leest muziekbestanden via wifi van de harddisk en speelt ze via bluetooth op de loudlink unit af. Het laatste gaat met stuurwielbediening en als je een beetje een handig MP3 appje hebt is afspelen in willekeurige volgorde veel beter geregeld dan met alleen loudlink. !tt!
gergely

Unread post by gergely »

Karel, jouw kinderen worden wel erg verwend.... eigen muziek, eigen film en dat alles ook nog eens op een eigen plek in een jouw eigen thesis.... They are really lucky guys!!
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
karel

Unread post by karel »

De rest van het jaar ben ik zelf de lucky guy (:P)

Maar even serieus, wat een wonderauto is dit toch!
10 jaar oud, 400.000 km op de teller en in één keer starten bij -18 (wel een zwart vlekje in de sneeuw achtergelaten...).

In al die tijd 1 nieuwe keerring bij oliepomp, 1 nieuwe radiateur, 1 gereviseerde dynamo, 1 thermostaat vervangen, 2 nieuwe EPB's, 1 lekkend dieselretour leidinkje vervangen, 2 nieuwe achterveren en linker deurvanger + rubber. Verder probleemloos op een paar klusjes na (achter - nummerbordplaat afkitten bijvoorbeeld, ik rij met de 3e laser unit in de Connect, heb de 4e klaarliggen en af en toe moet ik de verstuivercontacten een zetje geven als hij niet perfect rond loopt).

O ja ..., en heel af en toe moet ik tanken.

Dat doet geen mercedes haar na,

2.4 Diesel automaat.
Attachments
thesiscold.jpg
thesiscold.jpg (238.99 KiB) Viewed 538 times
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”