Thesis "kerstboom" / Moeder der storingen

Discussie en vraagbaak over Thesis
poesta40

Re: Thesis "kerstboom" / Moeder der storingen

Unread post by poesta40 »

Of ik dan verder zoek ?

Ik weet het echt niet.

Gisteren even tel. contact gehad. Dynamo is getest en deze was goed. Wel slipte de riem over de spanrol die op de dynamo zit waardoor er volgens zeggen onvoldoende spanning afgegeven zou worden.

Bij aankoop hoorde ik wel iets maar daar werd op gereageerd dat het kwam omdat hij een tijdje stil had gestaan.

Spanrol en multi riem worden vervangen.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit het probleem oplost ook al omdat Halan een totaal andere oorzaak heeft gemeld.
Vogelaar

Unread post by Vogelaar »

Kan het soms zijn dat het vochtprobleem veroorzaakt wordt door een verstopte afvoer van het zonnedak ?

Bij mijn Thesis zijn namelijk behoorlijke vochtplekken aan de A stijl aan de passagierszijde te zien sinds de laatste regenbuien.
Gisteren lagen er zelfs een paar druppels op het dashboard.

Iemand enig idee waar deze afvoer van af het zonnedak naar toe loopt ?
gergely

Unread post by gergely »

bij mijn Webasto Holandia aftermarket dak gaan de afvoer slangen via de c-stijl en kofferbak naar buiten de wagen...Ik zie er bv eentje lopen boven de electronica rechts achter in de bak.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Vogelaar

Ik heb een origineel zonnedak en volgens mij heb ik de openingen voor, aan weerskanten zien zitten.
Bij mij zijn ze waarschijnlijk dus verstopt, in ieder geval ééntje.

Kan ik deze doorblazen met hoge druk ?
gergely

Unread post by gergely »

hoge druk lijkt mij link: stel dat een koppeling losschiet.... Maar, zou je het niet kunnen doorsteken met een nylon trekveer?
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Vogelaar

Ga ik binnenkort proberen, bedankt voor de tip.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”