ik stel me even snel voor; Luk uit Limburg (B) en in het bezit van een 2001 Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Blu.
Best een fijn karretje. Hij is eigenlijk van het vrouwtje, maar voor korte ritjes neem ook ik de Y graag, hoor!
Nu is er sinds de aanschaf al wel wat vervangen aan het karretje ( schokdempers, stuurinrichting, bougies en bekabeling - hongerige marters X( remmen, uitlaatgeheel...) maar laatst ging onze achterste ruitenwisser niet meer zoals het hoort.
Ik hoor jullie al zingen in koor dat ik de zoekfunctie moet gebruiken, wel, ik heb 't gedaan maar ben toch op mijn honger blijven zitten.
Om te beginnen: het motortje van mijn achterste ruitenwisser is niet kapot. Ik heb alles opengehaald (waarbij ik veel geluk had en geen enkel pinnetje waarmee de bekleding vastzit heb geschonden!) en ben tot de ontdekking gekomen dat de as in de schacht vastgeroest zit. Dit is blijkbaar wel een gekend probleem.
Bij het trachten om met véééél geduld en kruipolie (en een hamertje(:P)) de as uit de schacht te halen is de metalen kist rondom het raderwerk een stukje afgebroken. Ik had het motortje te strak in de werkbank geklemd. En natuurlijk brak het op zo'n plaatsje waar een vijsje in moet...
Bon, gezocht naar een ander motortje en zoals reeds vermeld hier op het forum is de nieuwprijs tegenwoordig 250-260€!! Dus na enkele autoafbraken afgebeld te hebben vond ik er eentje voor 50€. Ook van een 2001 Ypsilon.
Alles goed en wel, ik steek dat motortje gezwind onder de achterklep, check of 't sproeiertje werkt en goed gericht staat, of er geen lek is aan het koppelstukje en wat blijkt nu? In welke stand de schakelaar aan de stuurkolom ook staat, het motortje blijft gewoon gaan. Vollen bak wissen vanaf de moment dat je het contact aanzet!!
Mijn vraag dus voor jullie, beste mensen; Hoe krijg ik dit terug normaal? Ook als ik het oude motortje terug aankoppel en het contact aanzet werkt dat ding continu... Niet te doen, hé..?