tijdje (3 weken) niet gereden met mijn y-tje..
vanmorgen accu leeg.. (denk door de kou en het lange stilstaan).. dus met de auto van de buren gestart..
maar nu doen de ruitenwissers voor het niet meer..

laatste keer dat ik er mee gereden heb ben ik door de wasstraat gegaan en had toen allemaal water via de ventilator onder het dashboardkastje mijn auto inlopen.. paravennen zaten verstopt.. (wist ik van een vorige keer toen dat gebeurde en ik hier op het forum de oplossing had gevonden).. paravennen schoongemaakt en ventilator gedemonteerd en drooggemaakt..
kan het zijn dat door het vele water de ruitenwissermotor kapot is gegaan??..
of dat het mechanisme nu vastgeroest zit ofzo??..
zekering leek me niet omdat de achterruitenwisser het wel doet.. en de sproeier ook.. (al komt daar geen vloeistof meer uit.. maar dat probleem heb ik vandaag ook gevonden hier op het forum.. dus dat moet ik binnenkort ook gaan oplossen)..
vanmiddag heb ik gekeken waar de ruitenwissermotor zit.. maak daar is niet zo makkelijk bij te komen geloof ik.. (moet dan die hele plaat los??).. (accu was trouwens weer leeg)..
kreeg vandaag ook steeds een schokje als ik mijn y-tje aanraakte.. weet niet of dat met het ruitenwisserprobleem te maken heeft maar dacht vermeld het er bij voor de volledigheid..
hoop dat iemand een idee of tip heeft hoe ik mijn ruitenwissers weer aan het wissen krijg..
groetjes..
Cindy..