subframe perikelen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: subframe perikelen

Unread post by Huib »

Let op dat bij het oliefilterhuis voor de oliekoeler een andere steun voor het luchtfilterhuis hoort. De lengte is anders.

Als er twee ruilen gaat er een huilen....
Tenzij je dus het steuntje mee ruilt.
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Knap!
In het onderdelenboek staan inderdaad drie verschillende steunen, std, 1.3S en 1.6 HF

:D
fulviabert

Unread post by fulviabert »

je hebt PM

bert
bart

Unread post by bart »

De koeler wordt gemonteerd op het steuntje op het subframe. Sommige 1e serie subframes hebben dat, maar tweede serie niet.
De koeler staat op een rubber dopje in een gat in dat steuntje, en hangt met een rubber stripje aan de bovenbalk. Eigenlijk net als een halve radiator. Het lijkt wel alsof de slangen het ding een beetje in de goede richting houden, ziet er eigenlijk wat knullig uit.

Voor diegenen die geen beugel op hun subframe hebben maar wel een koeler willen, zou een oliekoeler van een BMW motorfiets een oplossing zijn. Die heeft bevestigingspunten die exact overeen komen met gaatjes in de zijkant van een S2 radiator (in ieder geval bij mij...) en kan je zo vastschroeven aan je radiateur. Ziet er cool uit.
Attachments
koeler2.jpg
koeler2.jpg (160.78 KiB) Viewed 244 times
koeler1.jpg
koeler1.jpg (169.38 KiB) Viewed 244 times
bart

Unread post by bart »

Kwam boven de 400kB...
Attachments
koeler3.jpg
koeler3.jpg (152.9 KiB) Viewed 244 times
bart

Unread post by bart »

Deze koeler had ik dus klaar liggen, totdat ik ontdekte dat het subframe van mijn 'nieuwe' fulvia wel een beugel voor een koeler heeft. Nu heb ik dus toch maar besloten voor een originele koeler te gaan. De koeler heb ik inmiddels, maar desteun voor het oliefilter, met aansluitingen voor slangen en thermostaat, nog niet.

Dus als iemand nog zo'n huis heeft, graag! Eventueel heb ik dan een koeler (of andere onderdelen) in de aanbieding...

Bart
fulviabert

Unread post by fulviabert »

Hoi Bart,leuk eens te zien hoe het opgelost kan worden.
Op mijn subframe zit dit niet,maar het subframe zou ook al eens gewisseld kunnen zijn door de jaren.

Ik kan je denk ik niet meer helpen met het oliefilterhuis en steunen en slangen,daar dat vrijwel zeker richting Lucas gaat.
Als dat zo is,kun je hem vragen wat hij er mee gaat doen.
Ik in ieder geval niets.

gr. bert
bart

Unread post by bart »

Helaas... Lucas wil zelf een koeler.
Heeft iemand anders misschien nog zo'n oliefilterhuis in de aanbieding?
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”