Ik heb de nieuwe fuseekogels binnen (besteld bij Emporio Ricambi).Ik had die voor een 2e serie besteld. Het blijkt nu dat in mijn Berlina van 1971 er toch nog fuseekogels van de eerste serie zitten gemonteerd....? Mijn auto is van 1971 en toen zat Lancia toch al een jaar of twee met de serie 2. Het lijkt of mijn auto een soort hybride is tussen serie 1 en 2. Zo zitten er in mijn deuren ook nog de slotvangers van serie 1.
Balen, want ik kan nu dus niet verder. Heb de nieuwe van het oude type nu besteld. Zie de foto voor de verschillen.
Berry
Fulvia Berlina vordert, fusees vervangen
Re: Fulvia Berlina fusees vervangen, serie 1 en serie 2?
- Attachments
-
- img_3034.jpg (85.18 KiB) Viewed 340 times
je bent niet de enige die zulke dingen tegenkomt ,wat denk je van mijn zagato van 1972 met delen1971 en 1970
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Je kunt die 2e serie kogel gewoon monteren in 1ste serie armen. Ik doe dat bij mijn eigen auto's standaard en ook bij auto's van klanten tenzij ze beslist de smeernippel willen. Bij de 2e serie kogel is de stofkap beter en er kan geen water onder het dekseltje lekken.
Ik heb je mail over de dempers.
Ik heb je mail over de dempers.
Dank huib daar hebben we wat aan
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Bedankt Huib, dan zet ik inderdaad de 2e serie erin.
Over de dempers, daar gaan nog even de originelen in. Ik moet toch even wat kosten zien te drukken. Dat volgt later nog een keer. Eerst de strikt noodzakelijke dingen aanpakken.
Berry
Over de dempers, daar gaan nog even de originelen in. Ik moet toch even wat kosten zien te drukken. Dat volgt later nog een keer. Eerst de strikt noodzakelijke dingen aanpakken.
Berry
-
Als de dempers slecht/minder goed zijn, lijkt me dat noodzakelijk, voor veiligheid en rijplezier.
Hoi Lucas,
Helemaal mee eens en ik ga niet op veiligheid bezuinigen, Het is alleen dat de auto nu toch nog niet rijdt en ik nog andere werkzaamheden en andere kosten moet maken. Maar voordat de auto de weg op gaat zullen er wel nieuwe schokdempers op komen.
Groet,
Berry
Helemaal mee eens en ik ga niet op veiligheid bezuinigen, Het is alleen dat de auto nu toch nog niet rijdt en ik nog andere werkzaamheden en andere kosten moet maken. Maar voordat de auto de weg op gaat zullen er wel nieuwe schokdempers op komen.
Groet,
Berry
-
Ik heb bij mijn 1e serie flavia een 2e serie fuseekogel (die er al heel lang in zat) alsnog voorzien van een smeernippel: gaatje boren, draad tappen, met supermagneet snijresten verwijderen en dan nieuwe nippel er in schroeven. Vers vet er in. Gaat weer even mee! En inderdaad, die stofhoes van een 2e serie kogel zit veel beter vast!