Achteruitverwarming stuk

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Jacco

Achteruitverwarming stuk

Unread post by Jacco »

Ik heb laatst ondekt dat mijn achteruitverwaming niet functioneerd. Dat is erg vervelend met dit weer en het toch al erg beslaan van de ramen zelfs met vochtvreter. De verwarming voor mijn spiegels functioneerd wel goed. Dus het zit niet in de schakelaar. Iemand een idee? Want ik heb geen idee en het is nou niet het weer om mijn hele auto buiten uit mekaar te staan schroeven.

Alle tips zijn welkom ook hoe ik simpel de klep uit elkaar kan halen om daar eventueel te meten.
koentje

Re: Achteruitverwarming stuk

Unread post by koentje »

het paneel van de achterdeur zit vast met klikkers deze zijn vrij fragiel.
het best is om deze met een dunne steeksleutel uit hun houdertje te drukken (op gevoel).
ik denk dat het ook hierachter moet liggen of anders in de bekabeling erheen welke als ik me niet vergis door de deurpool aan bestuurderszijde loopt.
succes ermee
Koen
chevron

Unread post by chevron »

Ik zou hem eerst op de ruit doormeten, de zwart-bruine draad moet 12V hebben en de zwarte moet aan de massa liggen.
De zwart-bruine draad loopt zonder onderbreking naar de zekeringenkast links onder het stuur, en zit in een stekkerblok dat volgens mij aan de achterkant van de kast is ingeplugd, behoorlijk onbereikbaar dus. Ik heb naar deze stekker gezocht om de binnenverlichting door te meten, maar hij is niet zichtbaar vanaf de voorkant. Zie blijlagen voor tekeningen en uitleg over draadkleuren (wel in het italiaans).
Attachments
legenda lancia y - workshop manual.pdf
(84.37 KiB) Downloaded 24 times
lancia y - wissers en ruitverwarming.pdf
(151.86 KiB) Downloaded 21 times
Spy

Unread post by Spy »

Vaak is het de kabel(boom) die bij het scharnierend gedeelte van de klep, breekt (boven links
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”