thesis aanschaffen, welke motor? 2.4-3.0 of 3.2

Discussie en vraagbaak over Thesis
deltaone2009

thesis aanschaffen, welke motor? 2.4-3.0 of 3.2

Unread post by deltaone2009 »

Ik ben van plan eens serieus te gaan zoeken naar een Thesis te gaan zoeken. Had er bijna een gekocht een 3.0 v6 in Leiden, bleek toch niet zo geweldig te zijn. Maar welke motor is nu het beste. 2.4L of 3.0L zijn "bekende" voor mij. Maar is die 3.2Leen GM clone zijn hier inderdaad veel problemen mee ? Of is het toch een alfa blok.
Robbedoes

Re: thesis aanschaffen, welke motor? 2.4-3.0 of 3.2

Unread post by Robbedoes »

Belangrijkste is goed op te letten of de automaat goed is.
Een algemeen kwaaltje, en kost minimaal 2500 euro.

Als hij wat hapert en er opeens 'inslaat', dan kan je wachten op ellende......

Je kan ook voor een prikkie een kapotte kopen, met kapotte versnellingsbak, minstens 3000 afdingen extra, en dan die bak maken, krijg je die kosten tenminste nooit meer...... ;-)
Blokkie

Unread post by Blokkie »

De 3.2 liter is een Alfa blok.
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
deltaone2009

Bedankt voor de adviezen. Ben wel een beetje bang geworden als ik alle storingen zie hier op dit forum. Heb zelf als hobby/passie auto een Delta Integrale maar hiermee niet dit soort en zoveel problemen. Dagelijkse auto fiat croma (2005) helemaal geen problemen ook niet met connectnav is toch zelfde systeem? Wil deze eventueel inruilen op prachtige, schitterende, wonderschone etc etc.Thesis.

Is er een truuk om versnellingsbak te controleren ? Handschakelen ? Of toch een bij de dealer met half jaar garantie, is wel een 2.4. Heb deze motor gehad in Fiat Stilo abarth. Ging wel heel veel olie gebruiken. Is dat ook zo in Thesis? Niet erg weinig vermogen voor het gewicht?

Alvast bedankt voor de adviezen.
postj06

Unread post by postj06 »

Hallo,

ik lees net je bericht op dit forum dat je een goede en mooie Thesis zoekt. Nu wil het toeval dat ik de mijne per vandaag in de verkoop wil gaan doen vanwege dat in het kader van de reorganisatie bij het bedrijf van mijn vrouw zij per 1 maart 2012 haar baan verliest. Aangezien we 2 auto's bezitten hebben we besloten de Lancia te verkopen. Dat dit met weemoed gaat zal (bijna) iedere Thesis eigenaar begrijpen.

Het betreft een Thesis 3.0 V6 aut. bwjr. 2002. De kleur is donkerblauw metallic met zeer fraaie beige lederen bekleding. De bekleding (vorige week gereinigd en behandeld) ziet er nog fantastisch uit evenals de velgen die opnieuw zijn gespoten. Volgens veel liefhebbers is de 3.0 motor de beste keus, aangezien over het algemeen de 2,4 als iets te licht voor deze auto wordt beschouwd en de 3,2 als te zenuwachtig. Ik heb de auto ruim een jaar geleden van een tandarts gekocht. Deze heeft de auto 2,5 jaar in zijn bezit gehad en goed vertroeteld.
De auto is de eerste jaren in onderhoud geweest bij van Asselt en Kühn te Naarden (waar hij ook aangeschaft is) en het laatste jaar bij Halan (hoe kan het ook anders) in Amsterdam. Bij de auto zitten alle onderhoudspapieren van de laatste jaren. De laatste grote beurt heeft plaatsgevonden bij Halan bij km.st. 175.934. Er zijn toen o.a. nieuwe voorbanden onder de auto gekomen (de achterbanden waren 6 mnd. daarvoor vernieuwd). Ik heb de auto gekocht bij een km.st. van plm. 176.500. De tellerstand is nu 183.496.
De auto werd door ons hoofdzakelijk in het weekend of voor wat grotere ritten gebruikt, vandaar de weinige km's die ik er overigens met heel veel plezier in gereden heb. De auto geeft je het gevoel alsof je op een wolk rijdt, zo rustig (weinig windgeruis), soepel en stil, maar snel als het moet. Voor het overige een mooie, goede ,betrouwbare auto waar door de jaren heen het vereiste onderhoud aan is gedaan.
Oh ja, vorig jaar is de remklauw achter (bestuurderskant) compleet vervangen door de Lancia dealer in Leeuwarden (rekening aanwezig) plus remblokken achter, omdat de handrem vast bleef zitten.
Dat deze Lancia's tweedehands qua waarde niet bij de top behoren zal een ieder duidelijk zijn, maar dat geeft een liefhebber de kans om voor een bescheiden budget een zeer exclusieve, chique en geweldig fijn rijdende auto aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat die auto zoals eerder genoemd het nodige onderhoud heeft gehad. Ik ben van mening dat mijn Thesis aan alle criteria voldoet en dat diegene die er één zoekt hier nog een lange tijd van kan genieten.
Mijn prijsidee voor de Thesis ligt op € 5.750.

Ik hoop iets van jou of iemand te vernemen die geïnteresseerd is. Het liefst via privé-bericht of (misschien nog beter) via mijn email

met vriendelijke groet,

J. Post
Leeuwarden
Attachments
lancia 3.jpg
lancia 3.jpg (79.37 KiB) Viewed 478 times
lancia 2.jpg
lancia 2.jpg (136.58 KiB) Viewed 478 times
lancia 1.jpg
lancia 1.jpg (120.42 KiB) Viewed 478 times
2002 | Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic | Emblema |
deltaone2009

Krijg ik denk ik thuis er niet doorheen. M'n ega kijkt toch heel sterk naar het bouwjaar. Mag niet ouder zijn dan m'n croma. Bedankt voor je aanbod.
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Dan mag je de 3.0 liter wel afschrijven, want die is tot en met 2003 gebouwd en daarna niet meer.
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ziet er fucking mooi uit hoor, ik zou het wel weten!

Maar ja, ik heb er dus al eentje......
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

deltaone2009 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krijg ik denk ik thuis er niet doorheen. M'n ega
> kijkt toch heel sterk naar het bouwjaar. Mag niet
> ouder zijn dan m'n croma. Bedankt voor je aanbod.

Staat van de auto is belangrijker dan het bouwjaar. Maar iedereen denkt daar anders over.
Persoonlijk ging eerder voor een 2002 auto met super onderhoud en 90.000 km, dan een 2006 met 2 ton.
Ook al heeft ie al zijn beurten gehad.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
krammer

Unread post by krammer »

Dacht dat 'ega's' zich alleen bemoeiden met de kleur van de auto. Moet niet gekker worden..
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”