Zwarte plastic doos?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Sander Fortanier

Zwarte plastic doos?

Unread post by Sander Fortanier »

Hi,

Weer eens een praktische vraag. Bovenop de wielkast (binnenzijde/rechterkant) van mijn Fulvia uit 1976 zit een zwarte plastic 'doos' met twee slangen naar de benzinetank (zie bijlage). Deze heeft eveneens plastic schroefdraad met bevestigings-boutjes aan de wielkast zelf (aan de buitenkant). Jullie begrijpen het misschien al..... het schroefdraad is stuk gegaan bij demontage.

Kennen jullie de Nederlandse/Italiaanse naam en heeft iemand een goed exemplaar te koop?

Nb. voor een kleine impressie van de stand van zaken rondom de restauratie van mijn Fulvia kunnen jullie kijken op https://sanderfortanier.jux.com/

Nogmaals dank. Beste wensen voor 2012!

Met vriendelijke groet,

Sander
Attachments
benzien tank doos.jpg
benzien tank doos.jpg (65.27 KiB) Viewed 202 times
Koos

Re: Zwarte plastic doos?

Unread post by Koos »

Denk niet dat je nog een goed exemplaar vind ,bij de mijne zit het met een tyripje vast.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
y10

Unread post by y10 »

is dit geen benzine damp filter? zo een met koolstoffilter erin?
Y10 Selectronic '90
Y10 Junior '95
Gehad:
Y10 Fire LX ie '91
Y10 MIA '92
Y10 MIA '93
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Er zit niets in. Het is een soort van expansievatje wat is opgenomen in de ontluchtslang van de tank. Als je benzine tankt komt die vanuit een tank onder de grond en is in de regel koud. Als je de auto kort na het tanken in de zon parkeert warmt de benzine snel op en zet uit. Om te voorkomen dat er benzine uitloopt zit er dat vatje. Moet iets hoger zitten dan de vulopening anders zou je het kunnen vullen bij het tanken.
Sander Fortanier

Unread post by Sander Fortanier »

Bedankt. Ik ben weer wat wijzer.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”