Radeloos, dringend hulp gezocht...

Discussie en vraagbaak over Lybra
lybrarider

Radeloos, dringend hulp gezocht...

Unread post by lybrarider »

Wie o wie kan mij helpen..

links voor bij de a stijl/dakhemel lekt mijn lyb als een vergiet dakstrip losgehaald en er was al eens met kit wat gedaan
zelf helemaal dicht gekit blijft lekken
zit er ergens misschien een afvoer wat verstopt kan zijn moet ik op meer dingen letten
dan alleen het gat waar de schroef van de dakrail doorheen komt
ik kom er echt niet meer uit wie heeft hier ervaring mee en kan mij de tenemen stappen vertellen om deze ellende op te lossen
de hele auto gaat naar de @#$#@@ met die vocht vlekken ...
Atse

Re: Radeloos, dringend hulp gezocht...

Unread post by Atse »

Hallo,

Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met lekkage met mijn Lybra, maar je verhaal kwam mij bekend voor, dus heb ik even gezocht bij de oude posts.

Lekkage

Lekkage 2

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes en groeten,

@tse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
lybrarider

Unread post by lybrarider »

nou...

autototaal glas geweest raam lekt.... gedicht

zelf water test gedaan lekt nu nog op de afdek knopjes van de dakrail dicht gekit

met water getest en dicht!!!!!!!!

1 ste regen bui.... afwachten a stijl weer zeiknat...... pffffffffffffff
SWElena

Unread post by SWElena »

Hallo iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem als lybrarider, water in de linkerbovenhoek bij de A-stijl (begint steevast nat te worden rond het voetje van de zonneklep, breidt zich daarna uit tot de hemelbekleding en de bekleding van de A-stijl). :X
Het probleem deed zich enkele maanden geleden plotseling voor, er waren toen wel al kringen zichtbaar van een vroegere lekkage.
Inmiddels is de voorruit vernieuwd, dit heeft het probleem dus niet opgelost. :( Ik ga er dan ook van uit dat de lekkage zich voordoet bij de dakrails.
Ik heb het forum reeds doorzocht (ook in andere talen), doch geen beschrijving gevonden van de te volgen werkwijze voor het verhelpen van dit probleem... Heeft iemand enig idee hoe de dakrails bevestigd zijn? Ik ga ervan uit dat de bekleding van de A- en B-stijl moet verwijderd worden en daarna het deurrubber, waarna de dakbekleding kan weggetrokken worden en de bevestigingsboutjes van de dakrails,zichtbaar worden? Kan vervolgens de bevestiging van de dakrails wat verder worden aangespannen en/of kan een rubber of afdichting vervangen worden? Of is de enige oplossing erin gelegen om naar hartelust te beginnen spuiten met silicone?

Vriendelijke groeten
Bas

Unread post by Bas »

Bij mijn lybra zit er een flinke roestplek linksvoor op de plek waar de zilveren dakreling-strip begint, vlak bij de voorruit dus. Misschien dat de bevestiging van die strip niet meer waterdicht is. Het lekt daar nog niet maar aangezien ik een abbonnement heb op zo'n beetje alle lybra-problemen :?, zal dat ooit nog wel gebeuren... Hopelijk pas als 'ie op de sloop ligt...

Een optie om ook eens te proberen:
Als het via de dakreling binnen zou komen, kun je misschien de afdekplaatjes - op de plaatsen waar je dakdragers kunt monteren - vervangen. Wellicht dat dat helpt, is niet duur om te doen en scheelt een hoop geklieder met kit.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”