Mijn nieuwe ypsilon

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Menno

Mijn nieuwe ypsilon

Unread post by Menno »

Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn lancia vloot uitgebreid met een ypsilon 1.2 LS uit 2001. Daarnaast heb ik al een lybra dus dat ziet er leuk uit op de oprit. De ypsilon vandaag helemaal in Harlingen gehaald (ik woon in Arnhem) Ik wist dat hij een paar schoonheidsfoutsje had zoals een lekke uitlaat en een deukje in de achterklep maar vandaag ben ik nog meer dingen tegen gekomen. De rechterportier is niet van binnen te openen de hendel is helemaal lam. Ga morgen deurpaneel er eens afschroeven volgens mij is dit wel op te lossen. Groter probleem heb ik met de ruitenwissers Ik merkte tijdens het proefrijden dat alleen de snelle continue stand het doet dus de normale stand en de interval doen niets. Ook gaan de wissers niet terug naar hun oorspronkelijke stand als je de wissers uit zet. Dus een beetje goed kijken wanneer je ze uit zet zodat ze omlaag blijven staan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb al wel even naar de relais achter het dashboard kastje gekeken en zag dat er drie relais terwijl er plaats is voor vier. Iemand een idee hoe dit zit en hoeveel relais er normaal in moeten zitten?

Ik moet wel zeggen dat hij verder erg lekker rijdt. Ik heb hem ingeruild tegen mijn oude 106 en dit is toch echt veel meer auto.
Ik zag dat er achter geen speakers zitten maar wel de draden heeft iemand een idee welke maat speakers ik moet bestellen?

Bij voorbaat dank
Menno
Menno

Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
jdebeer

Re: Mijn nieuwe ypsilon

Unread post by jdebeer »

k heb hetzelfde gehad. Bleek de electronische unit op de motor te zijn.
Andere op de sloop gekocht en vervangen. Probleem opgelost.
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”