Hallo,
Ik ben vorige week met m'n fulvia naar de APK keuring geweest met het gevolg dat ie nou geschorst is.
Na het verwijderen van alle vloerbedekking bleek dat je zo naar de grond keek.
Er is in het verleden aardig wat opgelapt, dit met wisselend resultaat.
Ik heb nu ongeveer de hele bodemplaat weg moeten halen, toen kreeg ik goed zicht op het uiteinde van het subframe...
Het zag er aardig uit, echter toen ik de dikke laag bitumen weg gehakt had kwam de ware staat van het subframe aan het licht.
Zoals vele van jullie die hier ook mee aan de gang zijn geweest, kwam er een halve kuub zand-grind-roet uit het subframe.
Het resultaat was een redelijk groot gat (zie foto).
Ik heb besloten dan maar het hele subframe onder de fulvia uit te halen en goed te repareren.
dit is niet 1-2-3 gedaan, vandaar schorsen en rustig de tijd nemen.
De bodemplaten (links- en rechtsvoor) zijn (ook) vrijwel geheel verrot.
Hoe deze er origineel uitzagen is moeilijk te zien, vandaar de vraag of iemand (duidelijke) foto's heeft van de originele staat?
Dan heb ik een richtlijn om mee te beginnen.
Ik heb een fulvia coupe 2nd serie uit 1973.
Alvast bedankt!
Niels
foto's bodemplaat gevraagd (fulvia coupe 2nd serie)
-
foto's bodemplaat gevraagd (fulvia coupe 2nd serie)
- Attachments
-
- 2011-07-14 06.51.19.jpg (73.29 KiB) Viewed 496 times
-
Re: foto's bodemplaat gevraagd (fulvia coupe 2nd serie)
Zoek op eBay op "Fulvia floor panel". Zijn er een paar te koop nu. Succes met de operatie!
Ga er maar van uit dat de dorpels ook verrot zijn.
-
Peter,
Toch wil ik graag op foto zien hoe het plaatwerk in een orginele fulvia eruit ziet.
De panelen op ebay had ik ook al gevonden, maar deze zijn helemaal recht, bij mij is het tot voorbij het rechte verroest.
Ik ben dus voornamelijk geïnteresseerd in hoe het de hoek om gaat.
Huib,
Klopt, in de dorpels zitten ook gaten...
Een andere vraag over de dorpel, loopt het plaatwerk van de dorpel aan de onderkant door of is een velsrand ge(punt)last aan de bodem plaat? Wat ik wil zeggen, is het een L of een U vorm?
Ook het middenconsole is aan de bijrijder kant erg dun, moet dus ook gefixed worden.
Ik hoop niet dat ik van het een in het ander loop, maar zo zal het waarschijnlijk wel gaan...
Niels
Toch wil ik graag op foto zien hoe het plaatwerk in een orginele fulvia eruit ziet.
De panelen op ebay had ik ook al gevonden, maar deze zijn helemaal recht, bij mij is het tot voorbij het rechte verroest.
Ik ben dus voornamelijk geïnteresseerd in hoe het de hoek om gaat.
Huib,
Klopt, in de dorpels zitten ook gaten...
Een andere vraag over de dorpel, loopt het plaatwerk van de dorpel aan de onderkant door of is een velsrand ge(punt)last aan de bodem plaat? Wat ik wil zeggen, is het een L of een U vorm?
Ook het middenconsole is aan de bijrijder kant erg dun, moet dus ook gefixed worden.
Ik hoop niet dat ik van het een in het ander loop, maar zo zal het waarschijnlijk wel gaan...
Niels
-
Hallo Niels,
Ik heb je een PB gestuurd.
Groet,
Frank
Ik heb je een PB gestuurd.
Groet,
Frank
Zowel de bodemplaat als de buitendorpel hebben een felsrand. Die twee felsranden zitten dan egen elkaar gepuntlast.
Let op dat de buitendorpel een zeer special vorm heeft die van buiten niet zichtbaar is en vaak ook niet (meer) als je de boel open maakt. Ik adviseer met klem om repro buitendorpels te kopen.
Je moet de stukken scherm tussen de deuren en de wielkasten opensnijden om goed te kunnen zien wat er aan de hand is. Daarvoor moet je ook de gewenste vorm van de buitendorpel kennen.
Let op dat de buitendorpel een zeer special vorm heeft die van buiten niet zichtbaar is en vaak ook niet (meer) als je de boel open maakt. Ik adviseer met klem om repro buitendorpels te kopen.
Je moet de stukken scherm tussen de deuren en de wielkasten opensnijden om goed te kunnen zien wat er aan de hand is. Daarvoor moet je ook de gewenste vorm van de buitendorpel kennen.
-
Huib,
Bij mij zijn voornamelijk de binnendorpels verroest, de buitendorpels zien er nog goed uit.
Ik zal checken of de buitendorpels niet door plamuur oid aan elkaar hangen en dat het uiterlijk schijn is dat ze er goed uitzien.
Ik ga nu opzoek naar een (huur)schuurtje waar ik rustig aan de gang kan, momenteel doe ik alles onder de carpoort voor de deur.
Dit wordt een te grote klus voor onder de carpoort...
Niels
Bij mij zijn voornamelijk de binnendorpels verroest, de buitendorpels zien er nog goed uit.
Ik zal checken of de buitendorpels niet door plamuur oid aan elkaar hangen en dat het uiterlijk schijn is dat ze er goed uitzien.
Ik ga nu opzoek naar een (huur)schuurtje waar ik rustig aan de gang kan, momenteel doe ik alles onder de carpoort voor de deur.
Dit wordt een te grote klus voor onder de carpoort...
Niels
Dat je de stukken scherm open moet snijden om te zien hoe de buitendorpel is zeg ik niet om je te pesten maar omdat ik alle keren dat ik het niet gedaan heb er naderhand spijt van heb gekregen. Ik had toen ook de neiging om in Sinterklaas te geloven