Amici,
Als ik mijn Lybra Intensa SW 2.4 JTD start, krijg ik de melding op de boordcomputer dat er een lamp kapot is. (geel lampje in beeld)
Maar als ik alle lampen check, is er niet een kapot!! (remlichten niet gecheckt, gaat niet alleen)
Wat is er aan de hand?? Auto is laatst voor APK naar garage geweest...Ergens kortsluiting??
Alvast bedankt voor het meedenken en ik zie jullie reacties wel.
Met vriendelijke groet,
Arnold driving a Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 2002....... what else?
Lampje kapot of kortsluiting in elektrisch circuit?
Re: Lampje kapot of kortsluiting in elektrisch circuit?
Remlichten toch checken. De enige lampen die op onze lybra niet gecheckt worden zijn de dimlichten :S maar bij ons heeft een defect linkerremlicht ook 2 dagen voor zoeken gezocht. Tot mijn vrouw wegreed, ik haar uitzwaaide en 1 remlicht niet zag branden toen ze even moest stoppen >:D< . Desnoods even gewicht op het rempedaal als je in je eentje bent...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Het beste is (voorkomt een hoop gewissel en gezoek) alle lampjes in de achterlichten te vernieuwen voor een goed merk.
Het gebeurt vaak genoeg dat een lampje gewoon brand maar toch de storing veroorzaakt. Weerstand is anders.
Het gebeurt vaak genoeg dat een lampje gewoon brand maar toch de storing veroorzaakt. Weerstand is anders.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Wat ook wel eens over het hoofd wordt gezien: de kentekenplaatverlichting. Jeps, ook die zit in het checking-systeem opgenomen. Behalve dus de dimlichten.
Amici,
Jullie raden het al, alle lampen doen het (inclusief remlichten en kentekenverlichting)
Dus wat kan er aan de hand zijn?? Toch ergens een vals contactje of sluiting?
Met vriendelijke groet,
Jullie raden het al, alle lampen doen het (inclusief remlichten en kentekenverlichting)
Dus wat kan er aan de hand zijn?? Toch ergens een vals contactje of sluiting?
Met vriendelijke groet,
Klinkt allicht weer is vaag, maar ehh... toen je die melding kreeg, toevallig je olie nagekeken oid??
De motorkap laten "dicht" vallen? Ja? dan moet je toch het ergens VOOR zoeken...
(btw..3e remlicht doet het ook??) en STADSLICHT voor? en MISTLAMPEN??
(dat had ik, mistlamp stuk, gebruik ik nooit eigenlijk wel een melding)
De motorkap laten "dicht" vallen? Ja? dan moet je toch het ergens VOOR zoeken...
(btw..3e remlicht doet het ook??) en STADSLICHT voor? en MISTLAMPEN??
(dat had ik, mistlamp stuk, gebruik ik nooit eigenlijk wel een melding)
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Remlichten en richtingaanwijzers hebben een ander storings-symbool in de ICS dan de gewone verlichting.
Ik begrijp dat het hier de gewone verlichting betreft dus stadslichten, achterlichten en kentekenplaatverlichting. Als alles brandt wordt het toch even een trial-on-error lampjes wisselen denk ik. Uiteraard heb je van alle lampjes een reserve exemplaar in je doosje zitten, dus dat kan het probleem niet zijn ?tt?
Ik begrijp dat het hier de gewone verlichting betreft dus stadslichten, achterlichten en kentekenplaatverlichting. Als alles brandt wordt het toch even een trial-on-error lampjes wisselen denk ik. Uiteraard heb je van alle lampjes een reserve exemplaar in je doosje zitten, dus dat kan het probleem niet zijn ?tt?
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)