Amici,
Vandaag hield ik de knop van het elektrische rechtervoorruit in mijn hand. Zo te zien is het plastic palletje van de bedieningsknop afgebroken.
Het raam kan je nog wel bedienen door het indrukken van 2 witte knopjes in het bedieningsmechanisme. Ook brandt er een groen lampje.
Gelukkig heeft het rechtervoorruit nog een eigen bediening op de deur, maar ik kijk nu wel in een gat waar de knop zat.
Nu is mijn vraag: Volstaat een nieuwe bedieningsknop of moet je een heel nieuw bedieningsmechanisme kopen??
Ik zal wel weer bij Tuynder uitkomen of heeft er iemand een ander idee/suggestie??
Alvast bedankt voor het meedenken en ik zie jullie reacties wel.
Met vriendelijke groet,
Arnold driving a Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 2002....... what else?
Knop elektrische rechtervoorruit bediening
Re: Knop elektrische rechtervoorruit bediening
De schakelaar zit gewoon met een schuifstekker aan de bekabeling dus een nieuwe schakelaar zou volstaan. Weet alleen niet of dat los te bestellen is maar anders zou ik het desnoods via een sloop opvragen (onderdelenlijn.nl etc) . Heb van alle portieren al wel het spul losgehad als er een glijsteen geknapt was
?tt?

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
als ik het goed begrijp is het "knopje voor rechtsvoor" uit de bedienings-unit in de linker voordeur gebroken ??
die unit met 4 knopjes ( voor alle ramen ) heeft bestelnummer 735337879 en kost volgens eper 68 euro excl
bij Tuynder zit daar meestal 20 - 30% korting op, afhankelijk van de kortingscode ...
losse knoppen zijn niet te koop, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden ...
* de sloop idd
* knopje repareren ? , kijk eens hier : how-to reparatie knopje middenconsole door Atse
* of als je misschien een knopje van een 1-knops bedienings-unit uit een van de andere deuren kunt overbouwen ... ?
...die kosten maar ca 20 euro, weet niet of dat kan, maar het is het exploreren waard
succes
.
die unit met 4 knopjes ( voor alle ramen ) heeft bestelnummer 735337879 en kost volgens eper 68 euro excl
bij Tuynder zit daar meestal 20 - 30% korting op, afhankelijk van de kortingscode ...
losse knoppen zijn niet te koop, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden ...
* de sloop idd
* knopje repareren ? , kijk eens hier : how-to reparatie knopje middenconsole door Atse
* of als je misschien een knopje van een 1-knops bedienings-unit uit een van de andere deuren kunt overbouwen ... ?
...die kosten maar ca 20 euro, weet niet of dat kan, maar het is het exploreren waard
succes
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Op de sloperij een sloper vinden, daar een schakelaar uit halen (welke maakt niet uit) en dan alleen het zwarte "kapje" overzetten op de schakelaar die in je auto zit. *(let wel, je moet dan wel je deurpaneel loshalen)*
Ik heb helaas er geen meer, gaan binnenkort weer naar de sloop...
Ik heb helaas er geen meer, gaan binnenkort weer naar de sloop...
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Ik heb nog een bedieningspaneel chauffeurszijde (zonder knop voor de linker voorruit) beschikbaar. (losse knop kan ook)
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) rood
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
Beste Andrew,
Als jij zo'n knop hebt, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Ik heb er een foto van bijgevoegd, zodat je kan zien welke knop ik bedoel.
Wat wil jij er voor hebben??
Met vriendelijke groet,
Arnold Seleski
(aseleski@casema.nl)
Als jij zo'n knop hebt, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Ik heb er een foto van bijgevoegd, zodat je kan zien welke knop ik bedoel.
Wat wil jij er voor hebben??
Met vriendelijke groet,
Arnold Seleski
(aseleski@casema.nl)
- Attachments
-
- afb024.jpg (150.03 KiB) Viewed 362 times