help!!!!!!

Discussie en vraagbaak over Thesis
nicjoo

help!!!!!!

Unread post by nicjoo »

Sinds gisteren doet mijn diva niet echt wat ik zou willen wat hij moet doen.
Kilometer teller valt naar 0, esp fail, versnellingbak lamje gaat aan en hij heeft dan geen vermogen meer. Na drie keer opnieuw starten alle meldingen weg. 50 kilometer later weer hetzelfde probleem. Heeft iemand dit ook al mee gemaakt?

Joop Thesis 3.0 automaat
Lancia è insostituibile
ronsas

Re: help!!!!!!

Unread post by ronsas »

Had dit soort verschijnselen (KM- en toerenteller naar 0 (bij 120 op de snelweg!), moeilijk starten, probleem opeens weg en even later weer terug) ook met mijn Lybra 2.4 JTD, bleek de ODB sensor te zijn. Is een kleine reparatie en evt. zelf te doen.
nicjoo

Unread post by nicjoo »

Waar zit die sensor en wat moet ik er dan mee doen
Lancia è insostituibile
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ik had precies hetzelfde, ik heb de stekker die onder je dikke slang zit die naar je luchtfilter gaat losgemaakt, contactspray inspuiten, en probleem opgelost!

Durf bijna te wedden dat dat het is.

Als dat het niet is, alle andere stekkers onder je mat bij de bijrijder losmaken, inspuiten en probleem zeer zeker opgelost.

Dus probeer eerst het eerste, helpt het niet, dan die andere stekkers.......
Succes!

ps, als je bij de meeting bent, wil ik het zo voor je doen!

Trouwens, bij mij deed de toerenteller het nog wel, maar de navigatie kon niks vinden, en deed het dus ook niet......klopt dat?
nicjoo

Unread post by nicjoo »

Ik heb alle stekkers bij de bestuurder ingespoten. Die onder de luchtslang twijfel ik of ik wel de goede heb. Die zit namelijk op een ronde kunstof blok waar de luchtslang opzit. Dit is een stekker met vier kabels eraan. Je hoeft de slang daarvoor niet te verwijderen. Is dit de goeie? Moet zaterdag een aardig stuk rijden en hoop dat ik dan van het probleem af ben. Alvast bedankt Joop.
Lancia è insostituibile
Robbedoes

Ben je zaterdag bij de Thesis-Meeting?

Dan doe ik het wel even voor je......

Misschien dat het bij een ander type anders zit, maar bij mij zit het onder die dikke luchtslang, als je voor de auto staat rechts-voor, en daaronder zit 1 grote stekker, in een rechthoekige grote dikke stekker.
Die moet je hebben.

Maar als het bijvoorbeeld bij een diesel ofzo anders zit, dan weet ik het niet......dan moeten we even kijken.

Ik heb ruim een jaar met storingen gereden, na ingespoten te hebben die stekkers was ik er vanaf.

Dat kan geen toeval zijn! :-)
nicjoo

Unread post by nicjoo »

Nee ik kom hellaas niet naar de meeting. Ik heb een weekendje bruge voor de boeg. Hoe groot is die stekker en hangt hij gewoon los of zit hij ergens op. Moet ik de slang verwijderen om er bij te komen en hoeveel kabeltjes zitten er ongeveer in die stekker? Ik heb een 3.0 v6 benzine van 2002. Alvast bedankt. Joop
Lancia è insostituibile
Robbedoes

Het is 1 grote stekker, iets van 8 cm bij 3 cm.

Je MOET de luchtslang losmaken, anders kan je er niet bij.

Het is een rare stekker, je moet een palletje omhoog doen ofzo voordat je de stekker kan losmaken, is alweer een tijdje terug, weet het dus niet meer precies, maar het is een aparte stekker.

Als je de stekker los hebt, zie je misschien 20-30 pootjes, dus een hoop dingen zitten daarop, daarom ook al die verschillende storingen.

Hij krijgt gewoon misschien 1 honderdste volt te weinig, ik zeg maar wat, en daarom geeft hij de storing.
Bij mijn stekker was namelijk geen corrosie of wat dan ook te zien.
Het zal dus om een miniem slecht contact gaan, maar met contactspray, wat beter geleid, te verhelpen.
Anders als je in de buurt van Amsterdam bent een keertje, geef je maar een gil!
nicjoo

Unread post by nicjoo »

300 kilometer gereden en geen meldingen meer.Alleen de stekker onder de luchtslang nooit gevonden.zit die aan en kastje gekoppeld? Alle andere dingen wel ingespoten en nu niets meer. Alvast hartelijke dank. Groetjes Joop
Lancia è insostituibile
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”