Laatste dagen de "nieuwe" Fulvia goed getest alvorens binnenkort naar een meeting in "La douce France" te gaan.
Alles is ok behalve voor de gaspedaal. Indien de auto lange tijd in de zon gestaan heeft komt de gaspedaal vast te zitten.
Indien ik dan de auto probeer te starten, start die ofwel niet, ofwel start die wel maar bij het gas geven blijft de gaspedaal staan....... en loopt het toerental snel op.
Bij het rijden is er geen probleem want dan komt er waarschijnlijk genoeg koude lucht tot bij de gaspedaal. Heeft iemand ditzelfde probleem?
Kent iemand een oplossing hiervoor? Zou ik iets kunnen veranderen aan de gaspedaal?
Michel
Blokkering gaspedaal
Re: Blokkering gaspedaal
Is een bekend probleem, zie http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-273015
JanH
JanH
Jan
Re: Blokkering gaspedaal
Kan een optelsom zijn van een aantal dingen. Als het echter temperatuur gerelateerd is, is het hoogst waarschijnlijk de kunststof bus in het armpje achter het gaspedaal. Door opname van vocht is het in de loop van de jaren uitgezet. Het is wat gepiel maar je kunt het armpje er af halen en het gat wat ruimer maken. Ik gebruik daarvoor een boortje van 0,2 overmaat. Uit m'n hoofd gezegd is het asje 10mm. Een boortje van 10,2 mm zou dus moeten werken.
De bussen van rem- en koppelingspedaal gaan dan ook een keer komen. Dat is meer werk. Dan moet de stuurkolom er uit.
Ik zou ook controleren of het veertje op de carburateur wat de gasklep dicht trekt op beide carburateurs nog aanwezig is.
De bussen van rem- en koppelingspedaal gaan dan ook een keer komen. Dat is meer werk. Dan moet de stuurkolom er uit.
Ik zou ook controleren of het veertje op de carburateur wat de gasklep dicht trekt op beide carburateurs nog aanwezig is.