aankoop thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Edlancia

aankoop thesis

Unread post by Edlancia »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Lancia Thesis maar ik weet niet welke uitvoering ik moet kopen,een 3.0 v6,2.0 turbo of een 2.4 jtd dus wie weet welke de beste optie is en weet of heb je een thesis te koop laat maar weten.

bvd Ed
Blokkie

Re: aankoop thesis

Unread post by Blokkie »

Hallo Ed,

beetje moeilijke vraag. Er zijn verschillende mtieven om voor een bepaalde uitvoering te gaan.

Allereerst welke brandstof, heeft te maken hoeveel kilometers je maakt. Rij je weinig zoals ik, kies je voor benzine. Ben je een kilometervreter dan is diesel interessant of je neemt benzine en stopt er een gasinstallatie in.

Of andere kosten zoals onderhoud onder Thesis. Naar verluid is het onderhoud (standaard) het goedkoopst bij een 2 liter turbo. De diesel komt dan op de tweede plaats en als laatste de 3 liter.

Ook het aanbod kan een rol spelen.De diesel wordt het meest aangeboden, dus een ruimere keuze in luxe uitvoeringen. De drie liter komt redelijk in aanbod voor, maar de 2 liter weer minder.

Voor de rest kan het iets heel abstract zijn waarvoor je kiest. Motorgeluid kan dat zijn. Niets mooier dan het geluid van een 6 cilinder. Of de uitvoering met leer spreekt je aan. Je wilt een zonnedak. Nou ja noem maar op. Maar dit alles is persoonlijk.

Succes met je zoektocht. Mocht je er eentje hebben voor 4 juni, geef je dan op voor onze meeting in Rotterdam. Info op dit forum.
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Edlancia

Bedankt Hans,

Ik denk ong 20 dkm pj te gaan rijden,maar wanneer ik voor een benzine kies moet ik dan een turbo of een 3.0 v6 gaan?

bvd Ed
de Wit

Unread post by de Wit »

Zie Hans zijn uitleg over de onderhoudskosten. Een V6 is duurder in onderhoud (schijnt) en een 2.0 turbo goedkoper. Persoonlijk vind ik een vijfcilinder benzineblok een heerlijk geluid geven en qua loopcultuur (schudden, respons etc) heerlijk. Een V6 heeft natuurlijk een "voller" geluid en dat moet je waarderen.

Ik persoonlijk rijd 30dkm per jaar in een 2.0 (turboloze) Lybra en wat kosten betreft slaat dat helemaal nergens op (duur !!) . Maar iedere keer stap ik met plezier in en een grote glimlach uit en dat is ook wat waard....
Bij 20dkm per jaar zou ik de diesel staan laten en op zoek gaan naar een 2.0 turbo....
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Tiepolo20V

Unread post by Tiepolo20V »

Om ook nog even een duit (Lire;-) in het zakje te doen. Wil je automaat rijden of juist niet. De 20V diesels zijn (bijna) alleen met comfortronic automaat geleverd, net als de 3.0 benzine (de laatste alleen met automaat), terwijl de 2.0 turbo er juist alleen met handbak is. Ook dit kan misschien nog een rol spelen. Zelf heb ik het idee dat de onderhoudskosten elkaar niet zoveel ontlopen voor diesel of benzine bij de Thesis.
Daarbij aangetekend dat mijn Thesis ervaring alleen op diesels is gebaseerd, te weten 2.4jtd 10V 150 pk, 2.4jtd 20V 175pk & 2.4jtd 20V 185pk.

Benieuwd wat het uiteindelijk wordt! Proefrijden met een diesel en benzine lijkt me in ieder geval verstandig;-)

Ciao,
René

P.S. Als je voor 4 juni a.s. in zo'n fraaie wagen gaat rijden dan wil ik je meteen uitnodigen voor de BeNe Thesis bijeenkomst
in Rotterdam op 4 juni a.s.
Thesis 2.4jtd 20V 185pk Elegante / Grigio Rossini / Poltrona Cognac / 18" Centenario velgen
gergely

Unread post by gergely »

Hoe is te herkennen of het om een 175pk of 185pk diesel gaat? ik heb nl een V20 uit 2004....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Tiepolo20V

Unread post by Tiepolo20V »

Volgens mij wordt de 185pk Multitronic met roetfilter vanaf 2007 geleverd. Ik had overigens hiervoor een 175pk en kan niet echt zeggen dat ik het verschil merk;-)
Thesis 2.4jtd 20V 185pk Elegante / Grigio Rossini / Poltrona Cognac / 18" Centenario velgen
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Ik merk dat jullie helemaal vergeten dat er ook nog een 2,4 benzine 5 cilinder is, dat is immers het model wat tussen 2.0 turbo en 3.0 ligt.

Ik heb gehoord dat dat wat power mist...........maar het hangt er vanaf wat je wilt natuurlijk.

Ik neem aan dat de 2,4 niet zo belachelijk zuipt als de 3.0

Ok, ik rij er 1 op 6 mee, maar dat is bijna alleen in de stad...... ;)
Edlancia

Beste Lancia liefhebbers,

Bedankt voor de reacties maar ik heb vandaag al een thesis gekocht(kon niet wachten) een 3.0 liter v6 automaat 2002 zilver,moet er nog wel wat aan doen want de accu was leeg en daarom branden er veel lampjes op het dashboard(schokbrekers,abs,airbag,enz).
Wie kan mij vertellen waar ik het beste de auto uit kan laten lezen in de buurt van Den Haag?

bvd Ed
Paul

Unread post by Paul »

Welkom in de Thesis-club en veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst.

Met mijn Thesis heb ik - en de twee familieleden met Ypsilons - goede ervaringen bij de grootste dealer van Den Haag e.o.: Preuninger Haagland, vestiging Laan van Waalhaven 417, 2497 GM Den Haag, Tel 070 3073950.

Nou heb ik tot nu toe ook ontzettend weinig problemen met mijn diva gehad en ik heb het ze dus nooit moeilijk gemaakt. Geen kerstbomen o.i.d. en nog nooit een accu(utje) vervangen. Bij de laatste (140.000-)beurt weer niets bijzonders; alleen het standaardwerk.
Ik hoop dat jouw Thesis even trouw zal blijken te zijn.

vr.gr.
Paul

Lancia Thesis 2.4 JTD 20V Emblema 175 PK - nov. 2003
Grigio Palladio/Elegant Alcantara blauw
2007-2008-2009-2010-2011 deelnemer Duitse Thesis Treffen
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”