Verkoopprijs Lybra 1,9jtd sw Emblema
-
Verkoopprijs Lybra 1,9jtd sw Emblema
Mijn hele leven rijdt ik al Lancia. De laatste jaren in een Lybra 1,9 jtd sw in Emblema uitvoering met 221.000 km op de teller.
Deze moet gechiptuned zijn, want laatst in Duitsland reed ik 206 echte kilometers op de Tom-Tom en kon nog harder...
De auto is altijd goed onderhouden en in perfecte staat.
Toch wil ik een kleinere, benzine auto gaan aanschaffen. Het enige wat me tegen houd is de lage waarde die ik geboden krijg.
Wat zal de auto nog opbrengen?
Gr, Peter-Martijn
Deze moet gechiptuned zijn, want laatst in Duitsland reed ik 206 echte kilometers op de Tom-Tom en kon nog harder...
De auto is altijd goed onderhouden en in perfecte staat.
Toch wil ik een kleinere, benzine auto gaan aanschaffen. Het enige wat me tegen houd is de lage waarde die ik geboden krijg.
Wat zal de auto nog opbrengen?
Gr, Peter-Martijn
Re: Verkoopprijs Lybra 1,9jtd sw Emblema
Een bouwjaar erbij zal wel makkelijker zijn....
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
-
Ja natuurlijk!
Bouwjaar 2004
Bouwjaar 2004
Een lybra verkopen is nooit makkelijk geweest voor een mooie prijs,ze gaan niet echt veel meer deze tijden.
De Emblema uitvoering en het bj is zeker wel een pluspunt in jouw geval.
Verkoop particulier gaat een late ''gewone'' lybra in Belgie rond de 3000/4000 euro vraagprijs.
Nederlandse prijzen liggen mss hoger?
Uitzonderingen zijn altijd wel te vinden maar of deze verkopen is een andere vraag.
In elk geval succes ....en anders lekker oprijden in volle luxe(tu)
De Emblema uitvoering en het bj is zeker wel een pluspunt in jouw geval.
Verkoop particulier gaat een late ''gewone'' lybra in Belgie rond de 3000/4000 euro vraagprijs.
Nederlandse prijzen liggen mss hoger?
Uitzonderingen zijn altijd wel te vinden maar of deze verkopen is een andere vraag.
In elk geval succes ....en anders lekker oprijden in volle luxe(tu)
Lybra 1.9 jtd 280000km **verkocht**
Lybra 2.4jtd Intensa
Lybra 2.4jtd Intensa
ja dat heb ik ook met mijn lybra 1.9jtd bjr 2002 en die van mijn heeft maar 128000km gelopen maar raak hem ook niet kwijt wil ook graag een bezine auto maar ja als het niet lukt blijf ik er maar mee rijden
EUR 3500 lijkt me een realistische prijs voor een 2004 met 200.000km. Als je de wegenbelasting kunt verdragen ben je gek als je hem voor die prijs wegdoet. Mijn 2000 Lybra SW 2.4JTD met 300.000km in echt mooie staat, heel goed onderhouden en met nieuwe APK doet EUR 1750. Dat voelt niet eerlijk maar het is niet anders. Maar ja, we hebben er zelf ook niet veel voor betaald toch? Al met al is de afschrijving echt niet meer dan een Duitse zogenaamde courante auto.
Nu lijkt het misschien alsof je vastzit aan de auto, je kunt er niet tegen een fatsoenlijke prijs vanaf. Maar kijk eens om je heen onderweg: met wie zou je willen ruilen tegen dezelfde maandlasten? Inderdaad, lekker doorrijden dus:)
Nu lijkt het misschien alsof je vastzit aan de auto, je kunt er niet tegen een fatsoenlijke prijs vanaf. Maar kijk eens om je heen onderweg: met wie zou je willen ruilen tegen dezelfde maandlasten? Inderdaad, lekker doorrijden dus:)
Is dit zoveel verschil in wegenbelasting als je met benzine ipv diesel zou rijden in Nederland?
Lybra 1.9 jtd 280000km **verkocht**
Lybra 2.4jtd Intensa
Lybra 2.4jtd Intensa
Ik betaal voor mijn Lancia Lybra SW 1.8 benzine € 55,- per maand wegenbelasting en ik denk dat de wegenbelasting voor de dieseluitvoering +/- € 90 - 95,- per maand zijn. In hoeverre dit veel is kan ik niet beoordelen....afschrijven op het aantal kilometers en in achtneming van de diesel - benzineprijs verhouding. Prijsverschil diesel en benzine bedraagt in Nederland +/- € 0,27 / liter, dus € 40,- / € 0,27 = 148,15 liter. Bij een beetje gemiddeld verbruik van....1:12 houdt dit dus in dat je +/- 148,15 * 12 = 1778 km per maand gemiddeld moet rijden om aan het verschil te komen.
Ik rijd een kleine 1300km per maand en in mijn geval zou dit geen optie zijn...het dieselen.
Dit is ongeveer wat je moet rekenen in dit geval...
veel succes met je verkoop
groet Dennis
Ik rijd een kleine 1300km per maand en in mijn geval zou dit geen optie zijn...het dieselen.
Dit is ongeveer wat je moet rekenen in dit geval...
veel succes met je verkoop
groet Dennis
-
Alleen je bent vergeten mee te nemen in je berekening dat een diesel een stuk zuiniger is dan een benzine.
Bij 120 km/uur is het verbruik van mijn 1.9 jtd (110 pk) 1:19
Bij benzine ligt dit een heel stuk lager
Diverse berekeningen geven aan dat ( als je geen rekening hoeft te houden met het verschil in aanschafprijs ) het omslagpunt ligt rond de 8.000 km per jaar.
Maar ik moet zeggen, al zou ik het omslagpunt niet zou halen ik toch de diesel zou aan houden.
( zomervakantie met de vouwagen naar Frankrijk, heerlijk dan om een auto met veel trekkracht te hebben )
en het is zo lekker als je met enkele vrienden op wintersport gaat, ik op diesel, 1 op gas en 1 op bezine. lekker tijdens de
rustpauze rustig een kop koffie kan drinken en niet eerst 20min aan de pomp hoeft te wachten....B).
(rijdt 2 maal zover op een tank)
Ik denk er zelfs over om als mijn dame aan vervanging toe is om een 2,4 te importeren uit duitsland.
Maar gelukkig heeft iedereen een andere mening, toch ( anders zou iedereen een lybra diesel rijden en das ook zo saai)
Bij 120 km/uur is het verbruik van mijn 1.9 jtd (110 pk) 1:19
Bij benzine ligt dit een heel stuk lager
Diverse berekeningen geven aan dat ( als je geen rekening hoeft te houden met het verschil in aanschafprijs ) het omslagpunt ligt rond de 8.000 km per jaar.
Maar ik moet zeggen, al zou ik het omslagpunt niet zou halen ik toch de diesel zou aan houden.
( zomervakantie met de vouwagen naar Frankrijk, heerlijk dan om een auto met veel trekkracht te hebben )
en het is zo lekker als je met enkele vrienden op wintersport gaat, ik op diesel, 1 op gas en 1 op bezine. lekker tijdens de
rustpauze rustig een kop koffie kan drinken en niet eerst 20min aan de pomp hoeft te wachten....B).
(rijdt 2 maal zover op een tank)
Ik denk er zelfs over om als mijn dame aan vervanging toe is om een 2,4 te importeren uit duitsland.
Maar gelukkig heeft iedereen een andere mening, toch ( anders zou iedereen een lybra diesel rijden en das ook zo saai)
Ik heb een 2.4 jtd uit Duitsland geimporteerd 2,5 jaar geleden meet zeer weinig KM's erop. Nu 60k verder heb ik gemiddeld 1:15,5 gereden over die hele periode (volgens boordcomputer)
Rekenend met een huidige dieselprijs van 1,30 betekent dat 8,4 cent per km aan brandstof.
Voor benzine reken ik met gem 1:11 tegen een prijs van 1,60, ofwel 14,5 cent per km
Ik betaal 345 euro per kwartaal aan wegenbelasting, ofwel 115 euro per maand. Als de benzine variant dus 55 per maand kost, betekent dit 60 euro per maand meer voor diesel.
Het verschil in KM prijs bedraagt 14,5 - 8.4 = 6,1 cent. Break-even point ligt dan dus op 60 euro / 6,1 cent = ong 1000 km per maand.
Ik rij er 20-25k, dus voor mij is er geen goedkopere manier om te rijden in een luxebak!
Rekenend met een huidige dieselprijs van 1,30 betekent dat 8,4 cent per km aan brandstof.
Voor benzine reken ik met gem 1:11 tegen een prijs van 1,60, ofwel 14,5 cent per km
Ik betaal 345 euro per kwartaal aan wegenbelasting, ofwel 115 euro per maand. Als de benzine variant dus 55 per maand kost, betekent dit 60 euro per maand meer voor diesel.
Het verschil in KM prijs bedraagt 14,5 - 8.4 = 6,1 cent. Break-even point ligt dan dus op 60 euro / 6,1 cent = ong 1000 km per maand.
Ik rij er 20-25k, dus voor mij is er geen goedkopere manier om te rijden in een luxebak!