Hoi iedereen,
Ik ben nieuw hier, en wel om het volgende: vandaag heb ik besloten mijn eerste Lancia te kopen. Ik heb vanmiddag de aanbetaling gedaan voor een Lancia Lybra 2.0 20v Stationwagon op LPG uit 2000. De keuze viel op LPG omdat ik relatief veel kilometers maak en de benzineprijs tegenwoordig wel echt de pan uit rijst.
Natuurlijk vind ik het erg mooi dat dit Lancia avontuur binnenkort voor mij gaat beginnen, maar ik zit met wat twijfels. Ik mag de auto ophalen met nieuwe APK bij aflevering en de proefrit was ook in orde. Bovendien werkt de airco, het navigatiesysteem, alle ramen etc naar behoren. De LPG installatie functioneert ook. Dat ziet er allemaal OK uit dus.
Het enige probleem: hij heeft al 324.000 km gelopen. Nu wordt een motorblok dat op LPG loopt ook nog eens warmer dan een normale benzinemotor, toch? De auto gaat me niet zoveel kosten, dus ik permitteerde me dit risico. Toch wil ik jullie vragen: zouden jullie deze koop ontraden? Wat zijn de ervaringen met het 2.0 20v blok? Zijn dat sterke blokken?
Voelde goed tijdens de proefrit (wel wat dof gebrom als hij veel toeren maakt, maar d'r komt toch kosteloos een APK overheen dacht ik), maar je weet nooit wat er nog de kop op steekt.
Alle tips zijn welkom: bijvoorbaat bedankt.
Mvg,
Witte
nieuwe lybra op LPG
Re: nieuwe lybra op LPG
Zou er zelf geen moeite mee hebben mits de prijs er naar is (+- 2500-3000 euro) . Brom op toeren doet die van ons echter niet, roffelt gewoon lekker maar onze loopt niet op LPG maar wel op benzine bij 70 km per dag
..

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Echt ontraden doe ik je aankoop niet, al had ik om 2 redenen de voorkeur gegeven aan een 2.4 JTD:
1. Op dit forum blijkt dat de 2.4 jtd bij hoge km-standen langer probleemloos blijft
2. Het verschil in brandstofverbruik is enorm.
Het rijgenot is bij allebei geweldig, dus als jouw auto technisch goed blijkt zul je er heel veel rijplezier aan beleven.
Je eerste Lancia schrijf je, wat reed je hiervoor?
1. Op dit forum blijkt dat de 2.4 jtd bij hoge km-standen langer probleemloos blijft
2. Het verschil in brandstofverbruik is enorm.
Het rijgenot is bij allebei geweldig, dus als jouw auto technisch goed blijkt zul je er heel veel rijplezier aan beleven.
Je eerste Lancia schrijf je, wat reed je hiervoor?
wat dacht je van je van 1.9jtd gaan ook heel lang langer zelfs als de 2.4jtd
geen enkel probleem, de 2 liter 5-cilinders zijn de sterkste lancia blokken ooit gemaakt als je het mij vraagt.
juist op LPG zijn ze niet kapot te krijgen, en gaan ze langer mee dan welke diesel dan ook...
Hieronder het bewijs:
1x kappa 2.0-20v LE 1996 G3 430.000 km
1x kappa 2.0-20v LS 2000 G3 330.000 km
Mits goed onderhouden en netjes warmgereden, doen!
juist op LPG zijn ze niet kapot te krijgen, en gaan ze langer mee dan welke diesel dan ook...

Hieronder het bewijs:
1x kappa 2.0-20v LE 1996 G3 430.000 km
1x kappa 2.0-20v LS 2000 G3 330.000 km
Mits goed onderhouden en netjes warmgereden, doen!
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
het spijtme voor je de 1.9jtd gaat langer mee kijk maar is wat voor problemen er met 2.0 zijn niet ernstig maar toch
Heel erg bedankt allemaal. Ik ben nu alweer een stuk zekerder van mijn zaak! Hiervoor heb ik Jaguar en Citroen (een paar XM's) gereden. Maar de luxe van Lancia wist me toch te overtuigen! De wegenbelasting wordt echt een dikke pil trouwens... Voor LPG iets van 380 per kwartaal! Moest echt effe slikken toen ik dat zag!
Ik betaal er trouwens 1350 euro voor, inclusief nieuwe APK...
let vooral op draagarmen voor en achter en subframe die roesten nog al snel en is een dure grap en succes verder
-
Goeie prijs hoor...
maar hoe zit het met de ditributieriem wanneer is die het laatst vervangen?
Dit kan snel een duur worden!
Succes!!!
maar hoe zit het met de ditributieriem wanneer is die het laatst vervangen?
Dit kan snel een duur worden!
Succes!!!