Vraag over mijn Lancia Lybra 1.9Jtd SW 189000KM bj 2001.
Linker achter rem loopt warm en bij demontage blijkt dat de remklauw cylinder vast zit, is ook geen beweging meer in te krijgen, advies garage, rem klauw, blokken vervangen plus de beide schijven achter, zijn inderdaad wat dun, totaal bedrag materialen arbeids loon and Btw Eur 460,-
Ik stel advies en ervaring betr dit onderwerp bijzonder op prijs,
Groet aan alle Lancia rijders.
Jan.
Rem klauw vervangen.
Re: Rem klauw vervangen.
Ter voorkoming van teleurstellingen :
Ik zou eerst eens in deze 2 vrij recente topics kijken, vooral dan in de latere postings aangaande de "oplossing"
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,837409
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,812150
verder waarschijnlijk een 'open deur' , maar ik neem aan dat je garage bekend is dat het terugstellen van de remcylinder in de klauw achter alleen lukt mbv een duw-draai-beweging ( vereist 'officieel' speciaal terugstelgereedschap )
.
Ik zou eerst eens in deze 2 vrij recente topics kijken, vooral dan in de latere postings aangaande de "oplossing"
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,837409
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,812150
verder waarschijnlijk een 'open deur' , maar ik neem aan dat je garage bekend is dat het terugstellen van de remcylinder in de klauw achter alleen lukt mbv een duw-draai-beweging ( vereist 'officieel' speciaal terugstelgereedschap )
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Moest voor een rechter voorremklauw incl. montage 200,- betalen. Lijkt me niet extreem duur. Misschien andere meningen?
Laat meteen de beide remslangen ook vervangen...
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
-
Koen,
Bedankt voor de info, en de open deur, de garage heeft de rem klauw niet met de duw en draai beweging geprobeerd los te maken,denk ook niet dat het speciaal gereedschap voorhanden was, Ik vraag mij dan ook af of het wel nodig is om te remklauw te vervangen, wie weet zijn de remleidingen vervangen voldoende,
Met Vriendelijke Groet,
Jan.
Bedankt voor de info, en de open deur, de garage heeft de rem klauw niet met de duw en draai beweging geprobeerd los te maken,denk ook niet dat het speciaal gereedschap voorhanden was, Ik vraag mij dan ook af of het wel nodig is om te remklauw te vervangen, wie weet zijn de remleidingen vervangen voldoende,
Met Vriendelijke Groet,
Jan.
-
Cilinder moet inderdaad met speciaal gereedschap teruggedraaid worden omdat de handrem in de klauw zit.
Deze spant automatisch de handrem op, als het gereedschap niet voor handen is is het zeer lastig om dit te doen.
Goed navragen of dit gebeurt is, anders een ander adres zoeken die het wel goed kan!
Deze spant automatisch de handrem op, als het gereedschap niet voor handen is is het zeer lastig om dit te doen.
Goed navragen of dit gebeurt is, anders een ander adres zoeken die het wel goed kan!
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Bij het vernieuwen van remblokjes was de cykinder inderdaad niet in te drukken, in te draaien. Lijmtang gepakt (voor mensen die dit gereedschap niet kennen, dat is zo'n stang met een bek die je kunt aandraaien), Nou dus tang er op flink aangedraaid. Als hij niet verder aan te draaien is, met een waterpomptang de cylinder in gedraaid. Ging perfect, de lijmtang weer strak aangedraaid tot hij niet verder meer ging en dan weer met de waterpomptang de cylinder ingedraaid. Echt fluitje van een cent, in 5 minuten was de cylinder geheel ingedraaid. We hebben eerst wel een uur zitten
kl............. .(ooien) voor we het door hadden. Misschien is dit een erg amateuristisch trukje, maar het werkt.
kl............. .(ooien) voor we het door hadden. Misschien is dit een erg amateuristisch trukje, maar het werkt.